custer feldspar
Hej jag har fått hem boken The complete guide to HIGH-FIRE GLAZES en jättebra bok med många läckra reduktionsglasyrer. Men vad ersätter custer feldspar bäst?
K2O 0,66 . Na2O 0,3 . CaO 0,03 . Al2O3 1,04 . SiO2 7,14 . Fe2O3 . 0,01
Vad ligger närmas är det någon som vet?

Jag har aldrig hört det namnet. Men Peter Forsman på Keramikexperterna eller vad dom heter nu tycker jag verkar besitta väldig kunskap, han kanske kan hjälpa dig. Rent spontant tycker jag det verkar lite som nefelinsyenit.

Kalifältspat:
Ok jag ska prova med din kalifältspat, Lars, först. Sååå läckra reduktionsglasyrer… jag har redan blandat 50 prov från boken. man lär ju börja någonstans hoppas bara det blir bra. Tack
Lycka till

Du är ju så duktigt Lars T. Ber om ursäkt att jag inte tänkte på dig men jag är nog för ny här än så länge och har tyvärr inte ännu handlat av dig men det ska jag göra, det är ju så många som lovordar dig och ditt sortiment. Tusen tack! Susanne
Lars e bra o ha
det bästa e att han är inne nästan varje dag.
verkar vara som om du ska prova på något glasyr program. jag har köpt insight från nätet ja här ute ja… jätte bra program som flyttar fram gränser na betydligt man bir inte begränsad utan man ser ersättningar istället jättebra får jag säga. kolla på digitalfire hemsida.. ett litet tips bara