Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 3336 ggr
fyra
0

Bokstavsstämplar

Är det någon som vet, var man kan hitta bokstavsstämplar, som är tillräckligt djupa för att kunna användas på leran. Har en sats från Clas Ohlson, men dom funkar inte, är för grunda så själva ramen syns när man trycker. TACKSAM FÖR SVAR!  Lena

Bregotta
0

Jag har köpt i "pysselaffär", en slags stämlar i sånt där hårt ganska tätt skumgummi. Fast de är ganska stora kanske ca 1 - 1,5 cm i storlek. Funkar jättebra och blir snygga, fast det kanske inte var så stora du skulle ha?

LenaR
0

Hitta en grafiker! Jag var nyligen på Grafikens hus, och där slänger de gamla typer för de får så många från… nerlagda tryckerier tror jag? Jag föreslog att de skulle börja tjäna pengar på att kränga vidare till keramiker! Vem vet, de kanske börjar sälja?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

minx
0

jag har beställt en sats som kommer i nästa vecka från konrad w  jag testar med dom så ser vi om de är lika grunda som classe olle stansarna.
(Jula har åxå stansar)

Återkommer i frågan.

cupcake
0

Jag har varit i kontakt med Grafikens hus tidigare och dom har ingenting till försäljning. Det var så förut men inte längre.

helenahenstedt
0

Verkar vara svårt att få tag på, jag har letet.

Hittade en leksak på loppis, Mitt första tryckeri. Göt av dem i gips, pyssligt värre för de är pyttesmå och då menar jag pyttesmå. Har inte provat dem i någon större utsträckning.

Ska finnas billigare i England och USA, har jag hört.

Blocket? Tradera?

[ReijmyreStengods]
0

Vill du stämpla  mjukt eller läderhårt?  Till läderhårt rekomenderar jag" Linds stämplar"i Helsingborg. De fixar magnesiumstämplar precis som du vill ha dem. Kostar en del men blir väldigt bra! Vill du ha bokstavssatser som funkar på mjukare gods rekommenderar jag "Fröbergs" i i Lotorp, Finspång. De har ett restparti av gummistämplar som inte marknadsförs kommersiellt, skapligt pris!

abbis
0

# ä det stålstämplarna du åsyftar? hittar bara ett standardsortiment hos linds..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[ReijmyreStengods]
0

Linds fixar allt! Slå en signa!

fyra
0

TACK ! Glad för råd och rön.Ska använda stämplarna på mjuk lera. Har fröbergs någon hemsida ?

[ReijmyreStengods]
0
fyra
0

TACKAR!