Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 568 ggr
Linda
0

Glad midsommar!

Hoppas alla får lite extra ledighet att använda sina händer och forma vackra keramik alster.

ha det gott/Linda

Lizzie
0

Tack Linda

Hoppas du får en glad midsommar själv.

Min helg kommer att bestå av att glasera och bränna,

förutom i kväll då vi ska fira midsommar med vänner. Cool 

Ulla
0

Jag hänger på och önskar också en glad midsommar till alla!

Jag firar ute på landet tillsammans med familjen och några vänner. Hoppas att vädrer håller i sig för vi måste sitta ute och äta. Just nu ser det lovande ut.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

kia1
0

Glad midsommar på er alla glada. Här är det typiskt svenskt väder regn alltså. Jag har köpt en ny liten ugn som jag ska ha till silverleran och glaset och den fick jag igår, tyvärr hade de glömt att skicka med en bruksanvisning och jag är lite ivrig så inte kan jag vänta så nu ska jag försöka att lista ut hur programmet fungerar håll tummarna för mig, senare i kväll så kanske det blir en liten snapps om man har tur.

Ha en bra kväll allihopaKyss

kia1
0

Hurra jag fixade ugnen och den fungerade jätte bra det gick mycket fortare än i min stora keramikugn och det käns lite lyxigt att kunna bränna bara ett par små smycken för att testa.

LeWE
0

Har varit i Sthlms skärgård över helgen, fint väder men skitkallt i vattnet, jag tog ett dopp (väldigt snabbt!!) Bara 14 grader.. brrr..

Idag har jag glaserat det sista före sommaren, ska vara ledig från 1 Juli. Nästa vecka har jag kurs. Kommer nog att ta med lite lera till landet och "leka" lite, jag har ingen drejskiva där.

Hoppas sommarem blir varm o soligCool

Ulla
0

Här hos oss var det 18 grader i vattnet. Cool Jag badade inte. Med ålderns rätt har jag blivit en badkruka. Men de som var yngre tog sig flera dopp under midsommarhelgen.

I morgon tänker jag dra ut min drejskiva (om jag orkar - den är tung) och sitta i solskenet utomhus och dreja. Jag riktig längtar.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_