Keramik iFokus

Keramik

Etiketterundersökningartopplistor
Läst 3272 ggr
Bruzapetra
0

Smakråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, är nu färdig med min nya tekopp men kan inte bestämma mig för om det är snyggast med vitt inuti eller helfärgat. Ni får gärna säga vad ni tycker är snyggast!! Tack Petra

Bruzapetra
0

en till..

Bruzapetra
0

en till

pluppan
0

åh nej måste man väljaSkrikandes

tror att jag kanske gillar bäst med vitt i fast den helgröna är ju jättefin inuti så den gillar jag också bäst. ja, stor hjälp jag var…hehe

abbis
0

Personligen har jag aldrig gillat tvåfärgat.Speciellt inte när glasyrerna skiljer sig åt så markant…den enfärgade slår den med vitt inuti med hästlängder..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

kinnekulle
0

Den gröna!!! Jätteläckra, jag kan riktigt se någon toffla ner på morgonen famla efter fatet å ta med sig en kopp nybryggt kaffe ut på trappen…mmm. vår! Faten var snygga formar du eller drejar du? Marika

avalon
0

Helt klart snyggast med vitt inuti. Jag tycker det är svårt att använda muggar som är mörka inuti för det är så svårt att se om kaffet/tet har rätt färg d.v.s. rätt styrka och rätt mängd mjölk. Dom här muggarna var jättesnygga, och absolut snyggast med vitt i !

helenahenstedt
0

Håller med föregående. Vitt inuti.

Varför vill du välja det ena eller andra?

Jättesnygga muggar!

minx
0

Vitt inuti :) Sååå snygga!!

lotta2
0

Håller med Avalon, jag köper själv aldrig muggar med färgad insida. Gillar också muggarna och faten.

kinnekulle
0

ohps, jag menade den grön med vitt innuti, men den ljusgröna såg himla läcker ut även med färgad insida, vad du än tar så kommer de säkert att bli poppis.

Bregotta
0

Gröna med vitt inuti! Kanonfin! Även den helgröna är fin. Tycker de med vitt inuti ser fräschast, proffsigast och hälsosammast ut. Men de är jättefina alllihop!

Godsagare
0

Som de är nu så tycker jag den gröna med vitt inuti men hur ser leran ut? Om det är en ljus lera kanske en transparent blank funka på insidan?

Lycka till med valet och är lite nyfiken vad du tar för dem. Jag gör inga egna muggar då jag tycker det är tråkigt att göra dem… Har bara gjort några för eget bruk. De är blå på utsidan, tranparenta på insidan samt blankt guld uppe på "läppen".

Ursnygga är dina muggar iallafall och extra fint att ha fat med!

LenaStina
0

Jag gillar också den gröna med vit insida bäst. Snyggt med fat till. Är det inte svårt att få lönsamhet i kopp med fat? Jag menar det är ju snudd på dubbla jobbet men kanske svårt att ta dubbla priset jämfört med bara en mugg.

Jag kanske är för tråkigt ekonomiskt lagd. Om man ändå slapp tänka på pengarLedsen.

Bruzapetra
0

Hej å tack för all respons!!! Nu sover alla kottar så nu är jag tillbaks:D Ja, det var lite olika bud men många gillar med vitt inuti tror jag… Jag gör det själv med. Har nästan alltid vitt inuti allt men gjorde för skojskull några hela med och tyckte de var okej också. Men som du säger Helena, man behöver ju inte bestämma det går ju ha båda. Men ibland är det bra att höra vad andra tycker med för jag blir så insnöad helt själv ute i verkstan, då behövs lite råd ibland!

Godsägare, jag har bestämt mig för 275:-. Har velat fram och tillbaka som vanligt så fort jag ska bestämma pris. Men de är stora, rymmer närmare 4-5 dl och fatet nästan som en assiett så jag tycker priset känns hyfsat. Vad tycker ni? Usch vad jag hatar attsätta priser….Inte dumt med transparent kanske, har jag inte ens tänkt på!

Kinnekulle, jag drejar faten.

Tack igen alla!!!!!

poja
0

Även jag  faller för den gröna med vitt ini. Tycker dock att faten är för små. Väldigt fin annars.

Bruzapetra
0

Jaså poja, jag kanske skall slå på ännu mer på dem… Tack för tanken! Jag ser dock att de ser mindre ut än var de är då korten är tagna uppifrån, men jag ska testa med större en gång!

lotus
0

jag tycker om både den gröna o bruna med vitt inuti.Kan du inte göra båda?

poja
0

Ja det kanske är en fotovilla. Men de såg små  ut från det perspektivet. Iom att kopparna är såpass vida upptill så kanske faten ska vara större. Prova får du se.

Vavrakeramik
0

Bruzapetra! För de första så tycker jag de är skitsnygga!!!! Helläckra! Jag gillar dina grejor. Är det sista mammaledigheten som gett dig en extra inspirationskick, eller kanske nya fina verkstan.

Tyvärr är det väl lite snyggare med vit insida, fast jag tycker de funkar nästan lika bra enfärgade. Själv tänker jag försöka bli mer effektiv i verkstan och då går vit insida bort för min del… Kanske lite synd, men jag tycker det e så jobbigt när man glaserar.

275:- låter bra, Heja dig!

pyromanen
0

Färg både ute och inne tycker jag.  Den gröna färgen är så fin!

KeramikeniSkredsvik
0

Ja, det är bara att instämma i kören: jättefina koppar!
Jag tycker att du ska göra både med vitt i och enfärgade. Kunderna är som vi: en del vill ha vitt och en del vill ha enfärgat.

/Sofia

Danielsdotter
0

Väldigt vackra muggar tycker jag! Jag gillar också de med vit insida bäst./Lotta

Elorion
0

Jag gillar dina koppar jättemycket!!!

Jag föll extra mycket för den bruna. Kanske du ska tänka lite ekonomiskt… äh trökigt.. men det är ganska dyrt med tenn, om det nu är en tennglasyr du har på insidan. Och lite mer jobb kanske det skulle bli att glasera i två färger. Det verkar som om vissa tycker si och vissa så här inne,  kör på båda vettja.

veka
0

Den gröna koppen med vit insida ser fräschast ut. Hänklarna är jättesnygga och faten är lagom tycker jag.Jag tycker om mindre fat.

Vanja-K
0

Säger som pluppan, måste man välja .Gillar båda. Snygg form.Bra pris. Lycka till.

Dolomit60
0

WOW ! Jättesnygga koppar !!!

Tycker klart att du ska behålla det vita inuti !

Annars vet jag inte vad jag skall säga om det….

Snyggt, proffsigt, ser funktionellt, genomarbetat och harmoniskt ut. Ganska sextiotaligt.

Om jag ska säga något som inte bara är rent beröm, så skulle det vara att jag personligen har det lite si som så med sådana här väldigt blanka enfärgade glasyrer . Men det är ju en smaksak, och samtidigt så passar det ju i stilen, och funkar bra som helhet. Jag tror inte glasyren kan ändras i riktning av min smak, utan att det blir något helt annat.

Och om även jag som normalt sett är ganska långt från den här stilen, spontant reagerar positivt, så har du ju nog lyckats lixom…

Jag tror definitivt dom ska gå at sälja !

susanne.k.wall
0

Oh så vackra, kan absolut inte välja, alla är lika vackra på sitt sätt. Å vilka fina glasyrer med härligt studs i. Lycka till, har känn på att dessa blir storsäljare. Susanne

Bruzapetra
0

Åh, vad glaaad jag blir och lite generad av ert beröm!!

Dolomit, jag kan hålla med dig om blanka glasyrer. Jag har nästan bara haft matta glasyrer innan men eftersom jag älskar att jobba med stämplar och utskurna dekorationer så har det liksom blivit blankt nu. De blanka flyter så vackert ner i ett mönster som en matt yta kanske bara lämnar mönstren platta och tråkiga.

Min man sa precis som er! Måste du välja… Nä, jag måste väl inte det. Tekoppar i denna prisklass är det väl ingen som kommer och köper 10 av bara så där. Det kanske är roligare att få välja ut sin favorit helt enkelt!! Jag tackar så himla mycker för er respons att ni tar er tid! H

Har man tex kaffemuggar vill jag att de ska vara lika för då är det ju folk som samlar och vill ha likadana, men det är ju inte samma sak riktigt…

Bruzapetra
0

Måste bara lägga till en kommentar till dig Vävra. Jag tänker lite som du att jag ska försöka bli effektiv! Det är nog därför ibland som jag vill bestämma mig för hur det ska vara för att inte liksom stå och glasera en kopp på så många olika sätt.

Det tar evigheter för mig att glasera ibland!!! Man blir nästan tokig. Det skvätter och slabbar och har sig…

Jag har svårt överhuvud taget att få in nån slags rutin nu! Jag bara producerar och producerar och det blir så himla mycket gods som står och hopar sig. Vet inte hur jag ska få in ett bra lunk… Som det är nu så drejar jag ihop en full ugn på 1-2 dagar och så snabbt går det ju inte bränna! Hur gör ni för att få flödet bra? Skulle behöva en jätteugn, det hade varit skönt. Men det kanske jämnar ut sig sen när alla olika moment i verkstan börjar visa sig. Det går ju inte att bara sitta och dreja dygnet runt. Men jag är så fokuserad på att få fram allt som jag velat göra så länge nu!!

EvaLeraMM
0

Jätte jätte fina tycker jag. Jag går med i det vita laget :o) Som tedrickare är det lättare att se om tet är klart. Sen tycker jag att det ser fräscht ut och lätt att se om det är smutsigt. Blank glasyr tycker jag är att föredra eftersom det inte blir lika mycke avlagringar efter kaffe och te i koppen. Men vill sluta med att säga igen de är jätte jätte fiiiiina. Älskar den gröna glasyren.

vibeke
0

Verkligen jättefina temuggar!!!!

Jag föredrar absolut de med vit insida!

GuNi
0

Båda är jättefina!

Kan du inte göra båda så kunderna får välja vilken dom vill ha..Skrattande

Bregotta
0

Petra, - en liten försynt undran, den gröna glasyren, vilken är det (har full förståelse för om den är hemlig!)? Himla snygg, verkligen!!!

cherie
0

Ok jag fortsätter med lovorden..gillade båda varienterna och skulle själv ta enfärgade för att det är mindre slabb vid glaseringen..den gröna är så pass ljus att den funkar ,,man vill som sagt se var teet eller kaffet är.. Vilket du nu gör så kan du vara kanonstolt över dessa verk,,och priset är helt ok,,tycker jag..lycka till!

Hubert
0

Jättesnygga! Jag gillar personligen inte med färg i för jag vill se vad jag dricker så jag fram för dom med vitt i!Glad

Bruzapetra
0

Tack igen för alla finafina komplimanger och råd!!!! Ni är så rara! Nu har jag glaserat flera idag, mest med vit insida:)

Idag har jag fått min fiiina Kittec ugn från Tärn så nu ska jag gotta mig i roliga instruktionsböcker (hur knäpp får man vara…)

Hubert
0

Man får vara helnörd och det är ju så KUUUL!Cool

Linoja
0

Längesen jag var inne här och skrev, men kan inte låta bli kommenrera dina koppar. Det är bara att instämma med de övriga. Jättefina koppar, jag gillar också de med vitt inuti mest!

april24
0

Jag gillar faktiskt både och. Med vitt och enfärgat. Jag gillar även båda färgerna. Du kan nog göra hur du vill. Kopparna och faten var fina. Kanske, som nån skrev, skulle jag vilja ha faten större. Jag lägger alltid en smörgås bredvid min tekopp o sen slänger jag tepåsen på fatet. Det är bra att ha gott om plats på om man nu inte sitter duktigt vid köksbordet och dricker te förstås. Jag brukar ta med mitt till TV:n eller datorn.

troll
0

Instämmer med många andra, vitt inuti, men…jag gör nästan alltid vitt inuti och sen frågade en kompis om det går att gör de enfärgade…men är så olika. Jag tycker om att se det jag dricker. Värst är muggar som är mörka inuti, medan andra tycker precis tvärt om. Fina te koppar, håller dock med om att faten såg lite små ut, men det kanske bara var en fotosynvill.

Lycka till,

Marie