Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 1988 ggr
Vavrakeramik
0

Storm!!!

Nu har stormen dragit in över västsverige! Det piskar snöblandat från sidan och viner ordentligt i knutarna.

Jag fick ett oväntat avbrott i drejningen förut också, strömmen bara försvann och det var bara att ge sig för dagen. Istället hämtade jag in ved o tände i kaminen, då kom elen tillbaka. Men jag hamnade här vid datorn istället för att gå ut till min halvdrejade skål…

Så kan det gå. Fler "stormdrabbade"???

KeramikeniSkredsvik
0

Jag bor ju inte så långt från dig, 7 mil ungefär. Det blåser rejält nu, men ännu inget strömavbrott. För tillfället skulle jag önska ett annat husdjur än hund … nåt som man inte behöver gå ut med. Man kan väl inte begära att hunden ska använda kattlådan?

/Sofia

Ulle
0

Här, i Varberg, känns det som att taket snart ska lyfta… Otroligt vilken styrka det är i kastvindarna. Nyss blåste dörren upp så jag fick gå och låsa den. Hoppas vi får behålla strömmen.

//Ulle

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

lotta2
0

Jaha, här hos mej så har det blåst rejält sedan lunchdags nu 23 m/s så det är ju lite blåsigt. Jag grävde ute  hela fm innan  jag nästan förfrös näsan i vinden och gav upp och gick in. Nu blåser det rejält och vinden låter som om den funderar på att ta och göra en altan av hela vår övervåning…Strömmen har allt blinkat ett par gånger och jag lever på hoppet att den skarvade teleledningen denna gång ska hålla, och inte blåsa av igen. Så jobbigt att vara datorlös ett tag när man är beroende.

cherie
0

Ja där ser man vilken skillnad på väst och ost..här har det inte börjat skulle jag precis säja när det började vina i knutarna..har precis varit ute med hunden..och han gillar verkligen inte stormbyar eller regn..han kan hålla sig hur länge som helst om det är skitväder..en Rhodesian Ridgeback..ligger helst i soffan med en brasa tänd..precis som vi när ovädret drar fram..Hoppas det inte blir så långvarit med stormen..

Rozzy
0

Snöstorm, har blåst och snöat sen kl14 flingorna är små men det ligger10 cm nu. Men ni har det nog värre med vinden där vid havet.

Jag sa till mina vovvar att det var hundväder så det var ute och tittade efter, de har varit ute och vänt 2ggr på terassen! humhum, det är lite lä där för rumpan.

Nu skottar de i alla fall så gubben kanske kommer in här på skogsvägen.

Gubben kasa av vägen undekylt regn klarade sig utan en sktåma 8500:- kostade den åkturen, fem veckor skulle det ta… hyrbilen nu kostar ännu mer i självrisk… så knack i bordet vi håller oss nu på banan.

Jag funderar allvarligt på hur det ska bli till dig värva, känner mig tveksam…får man ta med sig en gubbe (han gillar keramik och är väluppfostrad) Flört 

Eller finns det någon annan som kör om Alingsås/Borås som vill plocka med en till?

casper2
0

Håll i hatten

Vanja-K
0

Stackars er! Hoppas inga allvarliga saker händer. Med hus och allt.

Elorion
0

Här i dalarna har det börjat blåsa åxå kall piskande snö…. men jag antar att det är ingenting mot vad ni har där neröver hoppas att elen håller för det måste ju vara jobbigt när den försvinner.

Jag ska gå ut och ta ner sjörövarflaggan så den inte blåser iväg. Håll i hatten!

Hubert
0

Hmmm, och nu är den här! Det låter så det är svårt att sova.Skrikandes Tur att det finns något att läsa.

rakuLotta
0

Precis när jag skulle åka från jobbet igår ringde mannen. Strömmen hade gått så det var bara att köpa med färdigmat hem. OCH köpekaffe. Han blir så himla grinig om han måste stå över det.

Så det var väldigt lugnt hemma med ingen TV eller radio på! Men barnen gillade det INTE. Vad hemskt med en kväll utan TV!!

Det är nästan hemskt vad de är beroende(nästan som mig och ifocusSkrattande, jag blev faktiskt lite irriterad över att inte kunna komma in hit på min dagliga visit)

Så det blev en kväll med lite olika spel med barnen i stearinljusets sken. Rätt mysigt!

Sen vaknade jag upp med ett ryck mitt i natten av att TVn står på för fullt, jättehögt… och lampor i hela huset! Så kan det gå…skönt att den är tillbaka i alla fall!

Lilja
0

När jag körde hem i går kväll i mörkret så plötsligt låg ett stort träd mitt i vägen och blockerade körbanan. Läskigt väldigt lätt att missa och dundra rätt in i. Det gick bra jag lyckades ta mig förbi i mötande körbana.

pyromanen
0

Saknar ju havet, fast just när det gäller storm så saknar jag inte att bo nära havet. Här i Värmlandsskogen är det mycket lugnare, locket på grannens soptunna blåste upp, det var det.

A.M.L.
0

Jag gillar strömavbrott…det blir tyst och allt står still, man kan inte göra nånting…ett tag. (Men tacksam är jag för utvecklingen inom allt "gott" strömmen har fört med sej,  sjukvård o förlossning inte minst). och synd tycker jag om alla som råkar ut för elände när det havererar).

A.M.L

minx
0

Vi har sommarstuga helt utan el och vatten. Det är hur skönt som helst att åka ut dit då och då. Som balsam för själen!!
Hur ser det ut stormmässigt idag där nere??

A.M.L.
0

Fortfarande blåsigt (lite lugnare nu än i eftermiddags) fast jag bor lite längre inåt landet inte alldeles vi kusten, där är det nog värre.

A.M.L

pluppan
0

har skottat snö både igår morse och nu på morgonen (klart gubben ör bortrest när det väl kommer) klagar inte dock, ÄNTLIGEN ÄR SNÖN HÄR!!!

pyromanen
0

Grattis till snön pluppan…. här har jag just plockat en bukett vintergäkker till svärmor…. 2 feb, Värmland…..

pluppan
0

Haha pyromanen det är ju inte klokt

här kör barnen just nu skoter runt runt på åkern utanför och det blir kallt om näsan. tänk att det kan vara sådan skillnad!

KeramikeniSkredsvik
0

Snön har vräkt ner idag … nu är det lugnt, men det ska tydligen komma mer i natt/i morgon.

/Sofia

Ulle
0

Här har solen skinit hela dagen. Rena vårvädret - eller aprilvädret kanske man skulle kunna säga- men helt plötsligt blev himlen kolsvart och det kom en hagelskur. Sen kom solen fram igen …

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Ulla
0

Uppe i Överkalix såg det ut så här i fredags.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
0

Och igår :)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

abbis
0

Idag har det vräkt ner med snö ..nu regnar det bort tyvärr

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

EvaLeraMM
0

Måste berätta när jag hade strömavbrott i verkstaden för några år sedan. Var nästan klar med en stor skål när allt bara stannade och det blev mörkt. Som man gör när ljuset går så tänder och släcker man en extra gång på knappen av någon konstig anledning. Så gjorde jag nu också men inte på strömbrytaren utan på gaspedalen på drejskivan. På och av på och av och på… Vet inte riktigt vad jag tänkte, tänkte väl inte alls om jag ska vara ärlig. Skulle resa mig upp och kolla om det var mörkt på hela gatan och då kom strömmen och drejskivan drog igång i full fart med resultatet att hela skålen hamnade på min mage. Suck då men kul nu. :o)

Rozzy
0

har ni töat fram?

pluppan
0

vi har fortfarande snö och skoterföre…..i dalarna

rakuLotta
0

Låter härligt. Ska till Sälen på lördag och där verkar det finnas mycket snö oxå!!! Ser verkligen fram emot att få lite vinterlandskap i stället för denna västkustens nya höstmånad: JANUARI. Helt otroligt!!

lotta2
0

Jag är ändå ganska glad att det är så milt och trevligt ute för  jag har nu lyckats gjuta klart min bottenplatta till vedugnen och nu kan bygga på ugnshuset… Så för mej får gärna vintern vänta ett par veckor till… om den nu tänker komma alls i år..