Det fulaste
Det här är nog det fulaste jag någonsin har gjort alla kategorier.
Ful färg, ful dekoration. Dessutom tung och dåligt drejad. Det är en ren slump att den kom med på ett foto. It is no more. Den har gått till krukhimlen.
Jag kunde inte lägga den i Staffans tråd eftersom den aldrig har varit min ögonsten, men jag tyckte att den ändå var värd att visas.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

jag tycker INTE att den var ful färgen är väll helt OK kul med skiftningarna, ibland blir man för kritisk på sina egna saker.
tycker jag känner igen den, har du gjort den i Mullsjö?

Visst blev det en tavla!
lizzie och ulla
jag har kommit fram till att det är nog något fel på min smak då jag tycker att era saker är fantastiska
tänk om en annan kunde göra nåt så fint. Jag har inte ens nåt att visa upp, va på Raku kurs i söndags då blev det lite fina alster, men har inget kort på dom!
men visst är det så att man dömer sig själv för hårt ibland!!
#2 frykis
Ja, den gjorde jag i Mullsjö. Men som sagt, den har gått hädan.
AnnaAx, du kommer att göra många mycket finare saker!
_
_
I morgon är det midsommarafton. Det kommer mig att tänka på när jag för många år sedan skulle göra en midsommarstång i keramik för bordet. Jag gjorde stången, skröjade den och så var det då dags för glasyren. Kopparoxid i en glasyr blir grönt, det hade jag lärt mig. Så jag tog en tesked av oxiden och blandade i min transparenta lergodsglasyr och sedan på med blandningen på stången. In i ugnen med den och så en förväntansfull väntan till dagen därpå…
Döm om min förvåning när vi tömde ugnen och min lövade stång var riktigt metallisk svart. Den såg grotesk ut.
Behöver jag säga att vi skrattade både länge och gott åt bordsdekorationen.
_
_

Vilken tur att vi har så olika smak, jag tyckte att din urna va jättesnygg Ulla!

Ulla
Lyllos dig om det är det fulaste du gjort. Själv har jag saker som skulle få varenda människa med den lilla minsta tillstymmelse till form och färgkännsla att börja gråta floder eller åtminstånde tappa stora delar av sitt hår. *ryser*
Okej, jag har gjort fler fula saker men inga som jag skämts för lika mycket. Det kan ju bero på att det var många som såg den utan att jag fick chans att förklara.
Men nog finns det väl några fler som har misslyckade saker att visa? Eller har alla sådana gått rakt ner i soptunnan?
_
_

Ulla
He he se där:) Jag har nog några uppe på vinden hos min mor… jag vågar inte ens gå upp dit…
Självförtroendet kanske får sig en rejäl törn. Lite rädd att det där fula uppe på vinden ska "smitta av sig" .
I sanningens namn så har jag väl gjort fulare saker ändå, men inte med så högtflygande planer… :)
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jag tycker du är fantastiskt duktig på att teckna Lr! Jag har sett betydligt värre
saker än fatet. Du vinner inte:)
Jaså jaså, vad har du att bidra med då, Petra, eftersom jag inte vinner??
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jag ska se vad jag kan leta fram i "pinsamt-lådorna". Vänta bara, fortsättning följer……