Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 2258 ggr
carriz
0

håll tummarna!!!!!

Jag har nu engoberat en stor prod keramiktassar de var snustorra innan, jag laddade ugnen ,då jag räknat ut att jag måste bränna nu för att hinna…men då jag tryckt på knappen kommer ångesten tänk om tänk om…allt i tusen bitar av fukten….oro svett…nu är det bara att vänta…fan…kärnan e ju torr men ej det yttre..vad tror ni? har jag skitit i det blå skåpet..LedsenCarriz

poja
0

Det ordnar sig nog.

carriz
0

Jag hoppas det annars e jag 18000 fattigare.Gråter

Neff
0

Är keramiktassarna vädra 18 000?

Varför engoberade du dom när de var snustorra?

carriz
0

Jo för de hann torka pga sjukdom . normalt hade jag tagit å doppat dem i ett tidigare stadium men min man hamnade på sjukhus. jag tänkte att det ej var högsta prio då….vilket skapat problem nu i stället.Förvånad

carriz
0

och jo de är värda 18000kr för ryker den här bränningen så kan jag kasta resten också det är priser till en tävling…lite nervis då..

Jag kommer oroa mig tills jag får öppna ugnen.

kinnekulle
0

Det ordnar sig nog skall du se, leran tål ju en hel del, men om du kan så kör upp till 90 grader och låt den stå där i en timma så hinner vattnet avdunsta en del sedan långsamt upp till 300 kanske 15- min sedan är det ingen fara, hoppas det fixar sig, Kan du lägga ut en bild på föremålen , det lät så spännande med tassar?!

carriz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på tassarna jag pratar om.

Hubert
0

Coola!

abbis
0

jättegoa…vad ska dom användas till ?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

carriz
0

Polarhunds WM Kolla in filmen http://www.polarhundsvm2008.se/

Skulle vara kul att höra vad ni tycker om den..

poja
0

Men, så fina. Fattade inte först vad det var för tassar.

poja
0

Behövde du verkligen engobera dem, de var fina som de var?

carriz
0

jag hade gjort det på prototypen och därmed pisked att göra lika på resten av dem( 72 st) kul att du tyckte om dem.

Man e ju rätt trött på dem nu om man säger….

de tar ca40min att göra 1 tass.puhhh.

carriz
0

Ugnen står nu på 650grader och jag har ej hört någe konstigt…

när e de som mest kritiskt? jag har för mig att det är kring 700grader men ja vet int . Vet ni ?

avalon
0

Om engoben skulle hoppa av för att den är för fuktig så hade det säkert hänt i början. Så nu e det nog lungt. Lycka till, det går säkert bra !

carriz
0

Tack! ugnen står nu på 850grader och det ser ok utGlad

kinnekulle
0

Jätte häftiga. det ser nästan lite "spokey" ut när det är så många och alla ligger upp och ner… gjuter du dem? Nu går det säkert bra i ugnen! Lycka till å suss gott!

Bregotta
0

Åh, vilka jättefina! Häftigt att få en sådan fin tass i pris! Håller tummarna för att det går bra med bränningen!

carriz
0

Nej jag drejar först och bygger sedan resten…alla är unik precis som alla hundar är. Och jag är ju lite spooky he he hö.Glad

carriz
0

#Tack för det ! Värmer gott ugnen är klar nu och jag väntar på att få öppna ….antingen GråterellerPenga munMVH Carriz

Lilja
0

Verkligen jättefina tassar vilken unik idé, grattis till din beställning. Hoppas vi får se foto här på länken då de är färdiga. Jag är så nyfiken på färdigt resultat. Håller tummarna för dig.

Vanja-K
0

Hur gick det???????

lerkompis
0

Fundersamundrar oxå hur det gick med bränningen,har hållit tummarna i ett par dygn nu,de börjar bli blå…Flört tassarna var så JÄTTEFINA!! Hoppas verkligen det gick bra.??

carriz
0

Puhhhhhhhhh de höllll !!!!! Öppnade ugnen, jag var jävligt nervös,men det utbyttes mot ett leende, så det vart hoppsasteg till bussen i morseSkrattande

Tack för stödet under de nerviga timmarna!!KyssCarriz

Så nu åker jag till Tassos på semester hi hi he.

Vanja-K
0

#10 Vilken fin film. Otroligt vacker natur.Fina hundar. Snygga tassar!

susanne.k.wall
0

Instämmer med alla ovan. Jättefina tassar och vilken unik idé. Kan man få se en färdig tass månne? Skulle va jättekul. Grattis!

carriz
0

Kul att ni gillar dem ! Jag lägger ut en bild på dem färdiga, här sedan.

Nu ska jag köra resten av dem ,dock ej lika nervig …hi..hoppas jag…CoolJag måste börja yoga eller nåt…

cherie
0

´Kanontass…jag gör skålar med tass i till en brukshundklubb ..5 om året,,lite skillnad med 70..det var iaf jättefina och vilket jobb du lägger ner..spännande att se dom brända och klara för lev…Ha det så skönt på Tassos..och yoga är underbart..

Rozzy
0

Fina!