Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 960 ggr
Lilja
0

Vårtecken

Idag har jag klippt äppleträden. Krokusarna blommar. Till äggmackan klippte jag färsk gräslök från trädgården. Våren är på väg! Dags att göra trädgårds alster i keramiken.

pluppan
0

oj! var i landet bor du? här har visserligen snön sjunkit ihop drastiskt och det mesta har blivit till is.

men rakuugnen ser fortfarande ut som en iglo….och jag som är så rakusugen….

det lät skönt det där med vår!

LenaStina
0

Vi var ute i skogen och gick idag och hittade tre utslagna vitsippor. Detta är i Jönköping. I år har inte Vättern frusit, men de år den lägger sej kan våren fördröjs flera veckor. Vitsippor i februari är nog extremt tidigt här i alla fall.

carriz
0

Här i norr halkar vi omkring !!!! längtar till våren….

Lyllo ni som bor söderut just nuCool

Carriz

Lilja
0

jag bor i Fjärås i norra Halland. Gräslöken var bara en halv decimeter hög men ändå, gott var det.

mallezeilon
0

Vem längtar inte efter vårens första krokusar, tullpaner och de pyttesmå nyutslagna löven på träden. Kajjorna har återvänt till vår skorsten men det är också vårt första vårtecken.

Vanja-K
0

Stockholm.   Vår rabarber växer.Visserligen är rabarber tidig men aldrig så här tidig.

Men jag vill ha snöööööööööö.

koko
0

Vi svettas här nere, alltid för mycket kläder på! Vintergäck och snödroppar har jag njutit av i Malmö stad idag. I morgon åker jag till Köpenhamn och där känns det alltid lite varmare, så det blir lätta kläder! Ljus! SvalvarmCool luft och sol!

Elta
0

Jag har blåsippor i trädgården med knoppar som börjar öppna sig så smått, och tusenskönor i gräsmattan. Glad

cherie
0

Snödroppar blommar för fullt..och tusenskönor i gräsmattan…5mil norr om Västervik…

Rozzy
0

Måste nog gå ut och kika… men vi har det alltid lite senare här uppe på berget än inne i stan.