Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1385 ggr
helenahenstedt
0

Annonserna

Hej!

Som alla sett, antar jag, har det börjat annonseras i inläggen. Från google. Får vi leva med det? Nån som vet?

Helena

pyromanen
0

Verkar vara så att vi får stå ut. Väldigt många sajtmedarbetare från andra ifokussajter har reagerat negativt på att reklam nu dyker upp i trådarna.  Eftersom det inte kostar något att vara medlem på iFokus så behövs reklamintäkterna, ungefär så är informationen från programmerarkillarna bakom iFokus. Hmmm.

Bregotta
0

Synd, tycker att det räcker med att vi måste stå ut med det runt omkring i "ramarna" på sidan. Tråkigt och irriterande att annonser "tränger sig in" i trådarna.Ledsen Vi är ju själva här noga med att det inte får göras reklam för egna företag eller produkter i trådarna. Då känns det lite knepigt att det är OK för google eller vilka det nu är som ser till att de kommer in…

Elorion
0

Grrrr

poja
0

Usch och FYYY!!

cupcake
0

Jaa, usch och fyyy!  Om dom nu måste vara med,varför gör man då inte som med reklamen som redan finns med under själva första delen - och blå markerar den . Som det är nu blir man bara skitförbannad .Det är otroligt irriterande!!!!!!Den behöver verkligen inte se ut som om den kommer från någon medlem.  Så svårt att ändra kan det inte vara, snacka om smygreklam. Såja..lugn och fin…

Ulla
0

Det är precis som pyromanen säger - reklam får vi dras med, för utan inkomster kan iFokus inte existera. Var den i slutänden kommer att ligga och hur den ska se ut är väl ännu inte bestämt, men den måste vara synlig, annars vill ingen betala för den :(

Affärsidéen går ut på att tillhandahålla en bra tjänst som är gratis för oss användare men som ger inkomster från annat håll. Jag gillar inte reklamen men vet att den är nödvändig om jag inte vill betala för forumet. Jag börjar redan att vänja mig vid att den finns där.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ijonsson
0

Men varför låter ni inte bli att titta på den då??? Har man inte värre saker att irritera sej över här i världen har man det bra!!! Strunta i den bara!! Läs alla de intressanta inlägg som finns i trådarna istället!!

poja
0

# 7 Du verkar vara väldigt irriterad.

ijonsson
0

#8  Prova att ha ett STORT leende på dina läppar när du läser mitt förra inlägg - plötsligt låter inlägget positivt och hoppfullt. Det är HELT och hållet upp till dej som läser!

poja
0

Just det.

Elorion
0

Lite svårt att missa den.. smart av google…Penga mun och jag har några värre saker att irritera mig över, men jag fattar tanken.XD

Neff
0

Reklamen är lika smakfull som reklam inne i böcker.

Märkligt att det finns andra ideella forum där man inte behöver se reklam i inläggen, man kan ju undra hur dom överlever?

-------KÖP MER COCA COLA!!!! -----

Elorion
0

HAHAHA där fick jag mig ett gott skratt!!! Faktiskt!

abbis
0

"syns du inte finns du inte" är mitt måtto..Jag störs inte kul och se vilka som plåppar upp*L*..Betalar själv för google så min annons har funnits på iFocus har jag sett…bara roligt

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Vavrakeramik
0

onäkligen effektivt i alla fall. Svårt låta bli att läsa…

rakuLotta
0

Fattade inte riktigt vad det var ni menade….har vart borta en vecka i fjällen…och medans första tvätten ligger i maskinen var jag ju bara tvungen att kolla vad jag misat denna gångna vecka…reklam alltsåSkrattande….och lite till….

Det var ju ett effektivt sätt att annonsera…de vet ju att i trådarna kollar man i alla fall. Men, men….det blir lite mer scrollande….."musfinger" någon?

Kul med så många trådar att läsa på en gång!!

Ulla
0

Litet mera information:

Tyvärr räcker inte inkomsterna till (ännu). Det finns en anledning till att alla som arbetar med iFokus har ett heltidsjobb på annat håll och sköter ifokus på sin fritid. Men det finns många goda idéer - ett exempel är att när den nya versionen kommer ska man kunna köpa sig ett större fotoalbum om man vill. Och Neff, iFokus är inte idéellt. De som har kommit på konceptet och lagt ner tusentals timmar för att förverkliga det, hoppas naturligtvis att det ska bli lönsamt så småningom.

Jag som gärna vill ha betalt för min keramik och slukar prisdiskussionerna här, kan inte se något fel i att andra också vill ha betalt för sitt arbete. :)

_
_

Neff
0

Snabba pengar på keramik!!!

Undra om någon skulle vilja köpa keramik med reklam på - så slapp vi också ha heltidsjobb vid sidan om.

Klicka inte på reklamen! www.gniden.nu

pyromanen
0

he he!

Ulla
0

Företag brukar väl köpa presenter med sina loggor på. Det kanske tom finns någon här som har sålt såna muggar tex? FörvånadSkrattande

_
_

Ulle
0

Jag blev också förvånad över reklaminslagen i trådarna men som någon annan sa: det finns värre saker att irritera sig på.

Tänk om IFokus-skaparna istället skulle kräva en saftig medlemsavift av oss! De flesta här är ju överens om att detta forum är suveränt för oss som delar detta intresse/yrke. För min del bläddrar jag lätt förbi reklamen utan att få musfinger…

Visa gärna exempel på ett ideelt forum värt namnet med samma nivå som Keramik iFokus. Det finns helt enkelt inte.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

helenahenstedt
0

Visst finns det värre saker, svält, HIV, behandlingen av flyktingar, krig, bankomatköer.

Det var bara det att plötsligt dök de upp i inläggen och såg ut att vara ett inlägg. Men jag har redan vant mig och är det som Ulla förklarat lever jag gärna med dem.

Ulla
0

Visst vore det väl bra om det fanns någon som kunde lägga hela sin tid på iFokus. Någon som direkt kunde fixa fel som uppstår, som tex felet som fanns i fotoalbumen nyligen. När inte tiden räcker till så måste man ju prioritera det viktigaste, och det är att det går att läsa och skriva inlägg. Trevligheter som fotoalbum och sånt får vänta. :/

Helena, jag förstår precis. Jag blev också störd av annonsinläggen när de dök upp. Tur att man vänjer sig så fort.

_
_

rakuLotta
0

Det stör mig inte så mycket, ibland är det rent utav bra….för det kan ju dyka upp nåt som är av intresse…

Det är samma i tidningar(månadsmagasin) många klagar på att det är så mycket reklam…ibland känns det som halva tidningen…men även där har jag ibland hittat precis vad jag letat efter….så även där har jag omvärderat och tycker det är ganska bra.

Så om det kan göra iFokus ändå bättre…så kör på….

susanne.k.wall
0

Utan reklamen hade vi kanske inte haft detta forum. Vem skulle man då sitta och fika och snacka med?