Arbetsrutiner...
Jag har så svårt att komma in i nån slags arbetsrutin. Drejar jag en hel dag så fyller jag min ugn och då får jag liksom gå och såsa lite under veckan för att inte göra för mycket som bara hopar sig på hyllorna. Och nu jobbar jag ju ändåbara 3-4 dagar i veckan i verkstan och mammaledig resten. Hur gör ni? Lägger ni upp/planerar erat arbete under veckan eller har ni jättestora ugnar som klarar lite mer än mina knappt 200 liter? Har ni nån dag för drejning nån för glasering, beskickning osv… Jag vill jättegärna höra hur ni erfarna bär er åt för att få allt att rulla på smidigt och bra:D

Jag har precis samma problem kommer liksom inte in i någon bra "lunk"
Antingen blir det för mycket eller ingentig alls, kanske det är dålig arbetsmoral bara;)
Jag går inte och väntar in det som är precis gjort..Jag har ett par glasyrugnar på G ett par skröjugnar på G samtidigt som jag drejar nytt och putsar ..däremellen så gör man mer glasyrer och städar av och planerar nytt..
Kan vara att man dag ett gör glasyrer en förmiddag drejar hela eftermiddagen ..dag två beskickar ..dag tre putsar och fyller ugnen…. dag fyra plockar ur ugnen och glaserar..dag 5 drejar hela dagen..dag 6 beskickar…dag 7 putsar .osv där emellan så städar man svarar telefon hjälper kunder plockar i butiken etc etc
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Har du inte en massa ideer du vill testa då ? Nya glasyrer ? Uppdatera hemsidan ? Bokföring? Marknadsföring ? Städning ?
Jag tycker i.o.f. att det lät ganska skönt att gå och såsa lite, det behöver man nog oxå, man gör det säkert för sällan.

Jag planerar in det mesta jag ska göra. T ex jag är med i två sommarbutiker och planerar in hur mycket saker jag ska ha där. Och försöker ha framförhållning. Men av nån anledning, troligen är jag alltför optimistisk, håller aldrig mina scheman. Har i många år försökt göra bruksgods tre dagar och skulptur två dagar med nån slags disciplin typ mån-ons bruksgods, tors-fre skulptur och bilder. Men det håller aldrig. Det kan göra mig smått galen.
Däremot tror jag mycket på att planera på papper, skriva upp vad man ska göra, så slipper man ha det i huvudet.

Ja, det kanske kommer med åren
Men kan ändå vara svårt att komma in i ett lunk som funkar! Tyckte det var intressant att höra hur ni andra lägger upp era arbetsdagar som redan jobbat och kommit in i det!
#3 jo jag gör allt det där också…