Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 935 ggr
A.M.L.
0

arbetsställningen...

Bara ett väldigt enkelt litet tips.. Har en tid känt av lite ont i ena höften. Idag la jag en telefonkatalog under den pedallösa foten så att båda fötterna kommer ungefär lika högt. Vad bra det kändes! vad dumt det känns att inte ha gjort det för länge sen!

A.M.L

lotus
0

här kommer ett tips till:Om ni har ont ikorsryggen som jag har ibland, värm en vetekudde och lägg inkapslad i tröjan bakom korsryggen när ni drejar.Inte särkilt snyggt men det hjälpte jättemycket.

pluppan
0

jag har själv lärt mig att ha en tegelsten under vänster. det är jättebra

Bruzapetra
0

Det var ett bra tips med kloss under andra foten, det ska jag anamma direkt. Tycker jag känner mig lite snedvriden ibland:)

Kudden lät också som ett bra tips!

helenahenstedt
0

Har också kört med tegelsten i flera år. Funderar på att lära in att dreja i en mer upprätt ställning. Å andra sidan drejar jag inte så mycket…

abbis
0

Mycket bra tips med tegelsten/telefonkatalog…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Ulla
0

Man kan också lägga in lera i en plastpåse och forma den så att den blir ett bra stöd. Har själv en sådan "lerpedal" som funkar alldeles utmärkt.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

LeWE
0

Har precis höjt min drejskiva så jag halvsitter/står, känns än så länge lite ovant men jag ska prova ett tag om det är bra. Bra tips m tegelsten.. Ska prova!

Elorion
0

Det hjälper faktiskt med tegelstenar:) Jag är inne på min tredje.. hehe.

En under pedalen och två under den andra fotenGlad

Rozzy
0

Bra tips!