Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 4154 ggr
zzaga
1

Förpackningsmaterial

Hej hej:)

Vart skaffar ni ert förpackningsmaterial? Köper ni färdiga eller har ni något annat bra tips på vart man hittar bra och billigt förpacknings och skyddsmaterial?

/Saga

avalon
0

Bra fråga !! Har själv tänkt fråga samma sak !

LeWE
0

Om du menar wellpapp, omslagspapper, påsar o sånt köper jag på kontorsvaruhuset. Det är nog billigast, tror jag men jag har slutat med silkespapper för det är hemskt dyrt, jag sparar tidningar istället. Kartonger kan man ju tigga i affärer, jag har ett fik i samma hus så de får ganska mycket kartonger över när de beställt varor.

zzaga
0

LeWe

Jupp jag menar kartonger, wellpapp, presentpapper, snören och sånt.

LeWE
0

Jag menar detsamma, tror att företagsvaruhuset har kartonger också. Vet ej om de finns där du bor? Jag brukar handla i Bredden, UpplandsVäsby.

zzaga
0

LeWe

Jag tror säkert det finns något kontorsvaruhus här i krokarna. Jag får ta och kolla up det. Tack för tipset.

LenaR
0

För Stockholmare finns ju Årsta partihallar.

Men på kapitelet förpackningsmaterial - hur ska man egentligen packa skör keramik för lång transport? Jag har försökt med silkespapper och bubbelplast, en liten beställning som skulle korsa Atlanten. Av tolv delar höll två…

Någon som har tips? Det kanske var transportsättet som var fel, vanligt paket på posten, finns det bättre sätt att skicka saker? Det ska ju helst inte kosta så väldigt mycket mer än sjlva innehållet i paketet!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

zzaga
0

Lr

har du provat frigolit "spån" ?

LenaR
0

Nix pix Saga, det har jag inte! Har du testat det eller är det en kvalificerad gissning? Låter som det skulle vara bra dock, så tack för tipset!!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

zzaga
0

Lr

Nej jag har inte testat… men jag tycker det låter som om det borde vara bra. Inte så miljövänligt bara? Kanske fins något miljövänligt alternativ också.

kia1
0

Kunde man inte packa i kutterspån kanske? jag har inte provat men det är både billigt och miljövänligt kan även återvinnas i Raku bränning sedan,

lotta2
0

Det finns ju en sorts förpackningschips som är tillverkade av majs, och liknar figolitchipsen, som är återvinningsbara och mera miljövänliga, lämpliga för ömtåligt gods. Men jag vet inget  om var man köper dom eller så, enbart något jag kommer ihåg jag sett..någonstans…

Tillägg: en snabb sökning på google gav vid handen att dom heter Miljöchips.

Ulla
0

Av majs? De kanske också går att återanvända vid rakubränningen. Om inte så kan man ju alltid äta dom. (i stället för popcorn)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Doriz
0

jag brukar använda träull för det går att forma runt godset och blir på så sätt stabilt, jag ber vänner och kompisas spara (kanske känner du någon som arbetar på ett ställe där de får saker som förpackas i träull)

abbis
0

hej

Jag har två leverantörer Jolin och wilkinson samt servitour..Båda finns på nätet och på formex..Brukar ta wellpappen från jolin då jag beställer 25 rullar i taget dom tar bara 75:- i frakt oavsett volym…Servitour tar jag silkespapper ifrån dom tar 275:- för 20kg blekt silkessulfit…Tidningspapper blir man kolsvart av och även keramiken *L*…Jolin brukar ha mässpriser på kassar då får man 10% ..Kassar är dom bästa reklampelarna är dom dessutom fina återanvänds dom *L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Keraleij
0

Jag har inte hittat någon bra butik för emballage här i sydöstskåne. Kontorsvaruhusen är för dyra tycker jag och har begränsat sortiment (det är ju så kul att välja bland fina presentpapper och snören…) Tidigare handlade jag på Papperskedjan i Malmö som har en stor butik ute vid hamnområdet. Senast köpte jag per telefonorder från Tingstad Papper (kassar, småpåsar, wellpapp, presentpapper,snören) och fick det hemleverat. Om det var billigt vet jag faktiskt inte riktigt, tycker inte det verkar skilja så mycket mellan olika grossister, inte i de små mängder som jag köper iallafall. Jag har kataloger över deras presentpapper om du vill kolla.

Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

zzaga
0

Kajsa:)

Vi får ta och snacka ihop oss lite så att vi kan spara lite kulor!

Ha det aldeles gott i väntan så länge;)

Kram

/S

sannas
0

Tack för bra tips abbi!

L.A.E
0

Kommer ihåg att jag pratade med John Leach om hur han skickade sina saker . Han han nämmde då att frigolit-lådor var väldigt bra. modell fisklådor som de fraktar fisk i .Såna kan man köpa nya, men var ??

cherie
0

Man kan fråga på någon tidningstryckeri,,de får kvar på deras tidningsrullar,,jättebra papper att packa i, och det ser bättre ut än vanligt tryckt tidningspapper,,själv är jag med i en ekonomiskt hantverksförening som även säljer choklad och den packas i bubbelplast,,det fungerar oxå väldigt bra "stötdämpande, finns att köpa på metervara hos olika pappersgrossister.

Linoja
0

Jag stod och matade i papper i dokumentförstöraren på jobbet härom veckan och kom då på att man kan ta färgade papper och köra igenom så får man ett fint trassel att packa saker i, istället för träull.

zzaga
0

Tack för alla bra tips! :D