Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1525 ggr
Ulla
0

Ungar kan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst har barn härlig fantasi! Den här stearinsmältaren har jag sparat i ca 25 år.

Hur den fungerar? Lätt som en plätt. Man lägger små stearinbitar uppe på värmaren och eldar i den. Stearinet smälter och rinner ner efter rännan. Helst ska man väl ställa något under.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Ulla
0

Här kommer en till, gjord i samma veva. Det här är en jordnötsskål. Tyvärr hade jag inga jordnötter att lägga i den, men man förstår lätt att den passar alldeles utmärkt till det.

_
_

johan
0

Vilken händig kreatör! Vad blev det av honom måntro?

Mvh // Johan

Ulla
0

Ingenting. Han blev inte keramiker Gråter. Det har nå´t med datorer att göra i stället.

_
_

Gunilla
0

Vilka härliga alster!

Ulla
0

Finns det ingen annan som har barnkeramik att visa upp? Jag vet att Anders E:s dotter har gått på keramikkurs i Ängelholm. Det skrev han om i det här inlägget, så han har säkert flera fina saker i gömmorna där hemma. Det finns säkert fler som har.

_
_

LenaR
0

I min lilla barngrupp tillverkas massor med fina saker. Just nu är det en liten kille som gör schackpjäser. Alla ska se ut som djur, bönderna som katter, tornen som ormar ringlade i en hög, damerna som örnar… Han har kommit halvvägs på det nu, och när det är klart hoppas jag att jag kommer ihåg att fota det.

Jag hade också en liten flicka som ringlade en hel teservis - tekanna, sex koppar, sockerskål och mjölkkanna. Tyvärr har jag inga bildbevis på den.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

xarfez
0

Följande gjorde jag som mindre.

Finns fler bilder under mitt fotoalbum

Staffan
0

Kul skulptur och ett lysande fotografi - jag gillar det korta skärpedjupet skarpt! Coolt!

// staffan

xarfez
0

Tack!

Det blev riktigt riktigt bra. Ändå gjorde jag det fastän att jag knappt såg displayen på kameran och hållandes i en lampa i en hand och kamera i den andra. (tagen i ett badkar).

AndersE
0

#5 Jodå Ulla. Den här är nästan dagsfärsk. En ros blev det…

Och idag börjar hennes älskade lerkurs hos Katti och Xanna. Har ni barn och bor i närheten av Ängelholm så missa inte det!

Ulla
0

Du får hälsa din dotter att rosen är jättefin.

_
_

AndersE
0

Tack, det ska jag göra!

Ulla
0

Eftersom det verkar vara en bugg just nu som gör att man inte kan skriva nya inlägg så puttar jag fram ett gammalt istället Glad

(Jag har meddelat felet till Erik som håller på och arbetar med att lösa problemet.)

_
_