Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 1333 ggr
Casiopeia
0

Tips om utflyktsmål!

Vår lilla keramikförening har pratat om att kanske göra en liten inspirationsresa framöver i vår. Tidigare har vi varit i höganäs och tittat hur olika keramiker jobbar och så.  Frågan är vart vi ska åka den här gången? Vore kul att se någon utställning, kanske hälsa på i en verkstad eller något i den stilen. Vi är en ganska liten grupp, ca 4-5 personer men det blir kanske fler så småningom. Någon som har någt förslag? kanske tom någon snäll keramiker här som kan tänka sig att låta en liten grupp komma på besök? Vi håller till i GBG så det får gärna vara inom "bilavstånd". 

Tack på förhand! Glad

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

helenahenstedt
0

Föreslår Vävra!

Men det finns nog många andra i närheten också.

ingvar
0

Hej! Ni är välkommna till hamnmagasinet i Varberg. Här finns det Silversmedja, Glashytta, Grafisk verkstad och mitt krukmakeri. Hälsningar Ingvar

ingvar
0

Ps. glömde fråga när ni ska åka.Ds Ring 0340-677177 om ni är intr.

pyromanen
0

Tipsar härmed om Not Quite i Dalsland, ett häftigt ställe! Utöver ett helt gäng jätteduktiga konstnärer och hantverkare så är det spännande utställningar, en fantastisk miljö och inte at förglömma ett café som är något utöver det vanliga!  Innan jag var där första gången hade jag hört ryktet om caféet, det skulle vara SÅ bra och 5-6 sorters tårta… men när jag kom dit första gången -i samband med Dalslands konstronda ifjol var det inte alls 5-6 olika tårtor utan snarare 14… sånt är väl inte helt oviktigt för utflykter Skrattande. Kontrondan i Dalsland är runt 1 maj-långhelgen iår.  Mer om årets utställningar mm kan läsas på deras hemsida: www.notquite.se

abbis
0

Jag kan tipsa om ett fantastiskt ställe utanför västerås www.nykvarnshantverksby.com/…Något utöver det vanliga..Bara keramikverkstaden blir man lyrisk över…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Casiopeia
0

Åh tack för alla tips! jag ska presentera dom för resten av gruppen i veckan när vi träffas, men fortsätt gärna tipsa! Verkar finnas många smultronställen!  :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

ingvar
0

gå in på www.konstlivhalland.se . Öppna ateljéer hos 130-talet konstnärer under Kristi Himmelfärdshelgen 1 - 4 maj i Halland.