Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 2574 ggr
EvaLeraMM
0

Glad Påsk!

Ha en underbar påsk alla underbara lervänner. Vad ska ni göra de extra lediga dagarna förutom att måla ägg och äta godis? Själv ska jag måla hyllplan istället för ägg och prova olika möbleringar i verkstaden så jag kanske får in två drejskivor. Nu är det lite trångt? Men allt går med en kofot. Kram/eva

abbis
0

förbereder mitt 50 årskalas som blir på annandagen…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

pluppan
0

glad påsk till er alla!!!

Eftersom jag ska vara lite ledig från det däringa "vanliga" jobbet ska jag försöka att dreja lite…….och kanske umgås lite med familjen.

Vi får se om jag får tid till familjen……..heheOskyldig

Ulla
0

Glad Påsk allihopa!

Vi har två födelsedagar under påskhelgen. Sonen fyller år idag och jag på lördag, så vi kommer att fira tillsammans. Ingen keramik att tala om.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

poja
0

Grattis Abbi! Förbereder mitt 50 årskalas som är på påskdagen.

Vavrakeramik
0

Grattis abbi o poja. Idag firar min Gustav sin 2-års dag, sedan är det premiär i butiken som gäller hela helgen. Hoppas jag får se några av er. Helen

ijonsson
0

Grattis till er som fyller år och GLAD PÅSK till er alla! Vi firar sonens 11-årsdag imorgon…

Ulla
0

Många midsommarbarn;)

Häromdagen satt vi sju personer och fikade. Det visade sig att fyra av oss fyllde år under fyra dagar i påsk.

Grattis till alla jubilarer!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

kinnekulle
0

menhej och hå, vad folk har tid för varandra på midsommar!! och snart är vi där igen, vad roligt med så många födelsedagar, Grattis till er alla, och lycka till alla dom ska sälja något, själv skall jag måla och lasera i den nya verkstaden, mannen är med så vi umgås genom färgenSkrattande just nu, härligt med 4 lediga dagar, på påskaftonen blir det vänner här hemma, jag har inte riktigt styrt upp vad vi skall bjuda på, skall ner till affären om 2 tim, innan dess  måste något hända, vi har 7 km till närmaste affär, och där på ica vill man ju inte häng mer än nödvändigt, så shoppinglistor är nödvändiga, tror det lutar åt tosat skagen till förrätt och potatis och purjolöksoppa med lax i , sedan nån lite kaka. Jag kom just in från den härliga solen, har suttit i stugväggen och ätit lunch, härligt med den värmande solen, det tyckte katten oxå, och gjorde om mig till liggunderlag. Ha nu en riktigt underbar påskhelg. Kram kram Marika

abbis
0

Ja …GRATTIS till alla som fyller år…

Ab-ovo
0

Grlad påska och grattis 50-åringarna abbi & poja och välkommen i det mogna gänget. Grattis också till lla andra som fyler år. Jag ska fira min son i helgen. Han fyller 29 först i slutet av veckan men då jobbar vi ju allihop.

GLAD PÅSK!!!

Keramik-Mi
0

GLAD PÅSK och GRATTIS Abbi.s och poja, och ni andra som fyller år också! Hoppas ni får fina och minnesvärda födelsedagar! Själv ska jag skröjbränna en stg-ugn i morgon, och sedan hoppas jag på sköna dagar i skidbacken.Cool

Bruzapetra
0

Glad påsk från mej med och GRATTIS alla födelsedagsbarn!!! Vi ska bara snaska godis och äta god mat…. Har dock en ettåring här nästa vecka:)

vibeke
0

Ledig i påsk? Inte då. Det är ju konstrunda här i Skåne! Toppen vecka hittills förresten;ena ugnen totalpajade den andra lyckades jag knäcka en slinga på och katten fick vi transportera till djursjukhuset idag(njursten). Tycker att det räcker med elände nu, men imorgon ska det ju vara typ snöstorm…

Vanja-K
0

Grattis Abbis och Poja! Själv firade vi min 60 årsdag förra helgen.

Glad påsk på er alla!

Bregotta
0

Grattis och Glad Påsk från mig med! Förhoppningsvis blir det mkt keramikande för mig i helgen. Har inte hunnit med nästan något alls sista månaden - för mycket på "andra" jobbet så jag har inte orkat. Skall bli härligt! Hinner nog med en sväng till Blåkulla också, kanske man träffar någon från Keramik i F där?Flört

rakuLotta
0

Grattis alla jubilarer! Själv ska jag jobba lite på vanliga jobbet, men sen… på tisdag åker jag med familj och vänner till Egypten 2 veckor. Känns extra skönt när jag gick upp nu på morronen och kollade ut på vinterlandskapet…!!?! Helt OTROLIGT. Normalt sett brukar påsken vara då man grejar i trädgården och röjer och eldar och snackar med grannarna….. ser inte ut att bli så iårFörvånad

GLAD PÅSK!!!

Ulle
0

Glad Påsk, allihopa!

Och grattis Poja och Abbi! 

Själv firar jag min man (igår) och min sons 20-årsdag på söndag…

För övrigt är det drejning som gäller, annars blir det abstinens.

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

susanne.k.wall
0

Glad Påsk önskar jag också. Jag är med på nåt som heter Konstsafari. konsthantverkare och konstnärer har öppet sina verkstäder/ateljéer under hela påskhelgen. Har smitit in nu mellan kunderna för att kolla lite…

kinnekulle
0

Vad roligt Susanne, smitit in mellan kunderna, ja denna sajt är verkligen beroende framkallande, vi håller på och målar iverkstaden och varje gång jag e inne så passar jag på att kolla om det hänt något nytt!, hur går det på konstsafarin då? Har inte ni något oväder?

Hubert
0

Glad Påsk och Grattis till er alla födelsedagsfirare!

susanne.k.wall
0

Det har gått bra på konstsafarin, mycket folk och alla är pigga och glada. Nåt oväder har vi inte haft ännu.

GRATTIS alla födelsedagsbarn!

Vanja-K
0

Önskar dig RakuLotta en trevlig semester i Egypten!

rakuLotta
0

#.22.Tack, tack!Cool

I dag påskafton kom Arvid 6 år in kl halv sex på morronen och sa att han va hungrig…. men jag vet var skon klämde. Vi brukar nämligen gå ut och gömma påskägg i trädgården. Nu var det ju så att riktigt SÅÅ tidigt hade jag ju inte vart uppe. Kenta fick dra sig upp och avleda medans jag smög ut i kylan i morronrock och gömde.

Kenta kunde gå och lägga sig igen medans jag som ändå skulle jobba var kvar uppe med Arvid. efter ett par bett på bananen var han inte hungrig längre…. men han ville ut och letaGlad Jag sa att påskharen har nog inte vart uppe såå tidigt. Precis då hoppar en hare förbi utanför. Arvid blir helt exalterad….PÅSK HAAAREN!!!!

Så himla lägligt… då fick han ju gett sig ut och letat upp sitt ägg. Nu är han helt övertygad att påskharen finns. Nästan hemskt, han e ju ändå rätt stor. Vill ju inte att han ska bli retad för att han tror på påskharen, men det är ändå rätt sött!!1

Glad PÅsk! Kram Lotta

Bruzapetra
0

Lotta, vad härligt!!! Här är fler som är uppe med tuppen:) Minstingen har börjat sova i min säng på morgonen och börjar alltid dra mig i näsan vid halv sex tiden! Min stora tjej som oxå är sex har med börjat prata om äggen redan….

pyromanen
0

He he..jag vaknade av ljudet av 6-åringen som sprang runt i vardagsrummet kl 6.00 … Han vet det inte är påskharen, men när de stora tjejerna var små då hittade jag på verdens lögn på morgonen: Vet ni.. mitt i natten hörde jag något som dunsade uppför trappan, det lät som någon med stora tassar och jag vågade inte gå o titta, men kanske kan det ha varit påskharen.. i så fall kanske den har värpt godsiägg på nåt konstigt ställe…." Och ända sedan dess har de tyckt det var så roligt att de trodde på påskharen när de var små.. (jultomten har däremot alldrig existerat).  godmorgon alla småbarnsföräldrar!

LenaR
0

Jisses vad mycket födelsedagar. Grattis till alla, och extra stort grattis till abbis och poja som fyller jämnt!!

Och glad fortsättningen på påsken för alla andra!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Dolomit60
0

Jag ska spika golvlister (har just fått på en golvmatta) måla vägg, inreda min nya verkstad. (Har allt utom ugnen på plats nu)

Kanske skall jag skulptera vidare på mitt "troll-utkast" ( Jag skulpterar ju egntligen aldrig riktigt…)

Jag ska umgås med min dotter, som har skollov, fira min flickväns födelsedag, och min egen (Jag har fördelsedag dagen efter henne) Förvånad

Vidare skall jag spela orgel som vanligt, samt titta på Wallander ! (TV- programmet altså…..)

Rörande påskharen: Min dotter (11 år) resonerar som så: " Jag tror på jultomten, och påskharen så länge jag får julklappar, och påskägg !"

Dolomit60
0

Ja, det måste ha varit något i luften om midsommrarna i mitten av nittonhundratalet på nått sätt…….Generad

Själv blir jag "bara" 48.

susanne.k.wall
0

Vad rart ni skriver om påskharen och tomten. Vår påskhare har i alla år lyckats lägga en karta i förstugan utan att nån har sett honom. Som en skattkarta, vid krysset finns ägget.

I år är jag med på nåt som heter Konstsafari. Vi är ett tiotal konstnärer/konsthantverkare som har ateljéer och verkstäder öppna. Några har hyrt in sig i församlingshem längs vägen och även ett galleri är med. Och jag måste bara berätta att det varit så otroligt med folk. Så många har varit och besökt mig och min lilla verkstad så det hände att folk hann både komma och gå och jag hann aldrig hälsa och prata lite som jag så gärna vill. I går morse när vi vaknade snöade det väldigt. Massvis med snö hade kommit under natten och den fortsatte vräka som en tjock, tät gardin. Då tänkte jag "nu kommer det ingen idag". Jag bor längst bort, de flesta bor längs länsvägen men till mig är det 9 km från stora vägen. Så framåt kl 11 avtog snöandet och solen börja lysa och allt blev så gnistrande vackert.

Kl 12 öppnade jag och sen var det folk hela dan. Många från Uppsala förstås eftersom safarin börjar strax norr om stan. Och alla tyckte det var så vackert med detta snötäcke på alla träd och marken gnistrade. Så det var många ute på safari igår i ett vinterland. Idag är sista dagen. Nyss när jag vaknade och kollade termometern utanför köksfönstret stod den på -20 grader. Och det är annandagpåsk. Dessutom är väderprognoserna för vår del av landet ännu mer snö under dagen. Men jag tror nog det kommer folk trots vädret. Och gör det inte det har jag förståelse för det såklart, jag är ändå jättenöjd med påskhelgens safari.

L.A.E
0

Ja Grattis Abbis  , hoppas din fest blir bra.

kinnekulle
0

# 29 Vad härligt det låter, du beskriver så målande att jag kan se det framför mig, hoppas det kommer lika mycket idag, folk altså inet snö, men det måste se ut som ett vykort ute, det gör det iaf här, 1 1/2 dm nysnö, och det har inte slutat än, alla trädgrenar är snö täckta och fullt av fåglar i automaterna, tom fasaner är framme. Igår var vi ute och gick, såg då fullt med tofsvipor på åkrarna, fy vad kallt det måste vara för dem nu, jag pasade oxå på att fota mina vanter i snön, hade skyndat mig och fått färdigt tre par, äntligen lite snöbilder.Efter promenaden blev det kaffe och kaka i solväggen, kvar där står en snöskulptur i form av två trädgårds stolar, snopet!

Grattis Abbi på din stora dag!

susanne.k.wall
0

Ja Grattis Abbi på din födelsedag! Hoppas du får massor med god tårta och annat gott! Susanne

abbis
0

tack tack tack..kan dock inta  låta bli och gå in på ifocus..ha ha ha

susanne.k.wall
0

Men Abbi då, du ska ju ligga på soffan och äta tårta och praliner och öppna paket.

När jag fyllde 50 sa man åt mig att skaffa blommiga kläder, blusar och klänningar ska vara blommigt. Varför då då, undrar jag. Jo du Susanne, när man fyller 50 börjar man spilla när man äter, man missar munnen, och då syns inte alla fläckar om man har blommiga kläder. Sjyssta polare va?

Ha en fortsatt trevlig dag och köp dig några blommiga klänningar Abbi!

abbis
0

ha ha ha …har lite blommigt i garderoben..men mest hellånga svepande kjolar…Nu har gästerna åkt och jag har fått sååå mycket fint…Men min riktiga födelsedag är egentligen imorgon och det firar vi med att jobba i butiken  och bjuda  på kaffe med dopp samt  erbjuda 50% på en valfri vara när man handlar för minst 250:-blir nog lika trevligt som idag*L*

Bregotta
0

GRATTIS PÅ 50-ÅRS-DAGEN ABBIS!!! Hoppas du får många kunder och mycket hjälp i butiken idag så att du kan fiira rejält även om du jobbar!

abbis
0

Med snöstorm som gett 25 cm snö idag och obefintligt med plogning så kan jag vara nöjd med 32 kunder som handlat för ett snitt av 430:-/kund..Fått blommor av en kund och en kollega som säljer skor…Enda smolken i bägaren är att varken min syster eller mamma hört av sig…

ijonsson
0

#37 Nämen…vad trist att de inte hört av sej på din stora dag! De kanske ställer till med en JÄTTEÖVERRASKNING…! Surpriseparty! Ha en fortsatt trevlig födelsedag Abbis! Grattis!/Iréne

LenaStina
0

Grattis på den rätta dagen! Ingen dålig försäljning i alla fall trots snön och så få kunder. Hoppas din syster och mamma har hört av sej under kvällen.

Bruzapetra
0

Grattis Abbi!

Åh, jag vill med ha så många betalande kunder;D