Magnesiumbrist
Ett inlägg på Kolhydrater som jag bara råkade hamna på. Tyckte att det var rätt så kul:)
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Hon äter en sked dolomit varje dag för sin magnesiumbrist
. Kanske hon skulle börja dreja i stället och ha roligare?
Dehär googlereklamerna här ovanför blev oväntat roliga just nu.. utgår fårn att det är en slumpgenerator som kastar in dom…
en reklam för cellulitebehandling och en för svenskt smör med recept på kakor och smörköla bredvid..

Altså nu har jag ju problem med benen själv, och vet att sådant inte är att skämta med, men jag tänker på att samtidigt som man får täckt magnesiununderskottet, sp tillfor man ju också krita, och nu undrar jag vad kan DET ge for eventuella effekter…… ?!
Krita finns i min ekologiska tandkräm…Och om man äter krita lära man tappa rösten? Annars vet jag inget om giftighet. Men i tidigare inlägg här har vi ju pratat om lermasker och då sa någon att det var skillnad på kaolin och kaolin.
Men kakor är ju gott, speciellt på smör.
Litet kuriosa: Ibland dyker hästägare upp hos oss och köper dolomit till sin kuse….ett mer ekonomiskt alternativ till de färdigpressade dolomitpiller som säljs till bl.a. hästägare.
Givetvis gör de detta på egen risk, men personligen tror jag att pillren består av samma sak…fast förstås 100 gånger dyrare…
Bosse
ett kuriosum till. Min sambo jobbade engång i tiden på bohus elektrokemiska fabrik utenför Göteborg. Där gjorde de järntabletter av järnrester från skridskofabrik, inklusive mislyckade skridskor….
plötsligt har "ett rör med tabletter" fått en helt ny betydelse…