Keramik iFokus

Keramik

Etikettresor
Läst 2457 ggr
rakuLotta
0

Hemma igen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så var man hemma igen efter två härliga solveckor i Egypten. Inte så mycket keramik att inspireras av….det närmaste jag kom i Makadi Bay, där vi bodde var deras sopsortering…. lite finare än här hemma med våra gröna soptunnor….

Däremot var vi på utflykt till Kairo. På Egyptiska museet fanns massor att inspireras av…. tyvärr fick man ju inte ta kort…. och det jag var intresserad av att fota fanns ju givetvis inte på vykort… så jag får skapa ur minnet. Det var främst strukturer och skiftningar på stenblock med hieroglyfer som var så himla läckra…. hade vela ta med ett hemSkrattande….tänk att ha ett sånt infällt i väggen hemma….!

Häftig om än lite klaustrofobisk känsla att krypa uppför trånga gångar in till pyramiderna… dålig luft , så jag fick lite smått panik när jag fastnade bakom en tjock amerikan som inte kom förbi en annan turist påväg ner…. men det var en häftig känsla att känna historiens vingslag…

Köpte fyra ark med brun papyrus(omålade) som jag tänkte kunde vara läckert att ha som bakgrund till nåt av keramik…. sitter nu och funderar på vad….

Kul att vara tillbaka här och läsa era inlägg igen../Lotta

rakuLotta
0

Alltid var det nån vacker eller häftigt handduks arrangemang på sängen…

rakuLotta
0

Eller såhär…

rakuLotta
0

Såhär nära stan ligger pyramiderna….kändes lite skumt när de helt plötsligt bara tornade upp sig  framör en i stadsbilden…. Man har ju en föreställning om att de ska ligga helt ensamma med vidsträckta sandvidder runtom…eller hur!?

Bregotta
0

Jaha du Lotta, nu är det bara att sätta igång att dreja sopkär och att arrangera handdukarna hemma! Kul att du är hemma nu, jag ser fram emot fler små rapporter om vad du varit med om! (Tips! Kolla din "vanliga" mail, jag har skickat…)

rakuLotta
0

Har skrivit lite om resan på resor i fokus fast då på en annans tråd. Den heter Egypten- El Gouna- Rhianna resort…

Jag skriver ett meddelande till dig nu på "vanliga" mailen Anna.

kinnekulle
0

Välkommen hem igen, vilka läckra handuks arr, hi hi då längtar man ju till nästa morgon på ett kul sätt. Int har ja fattat att pyramiderna ligger så nära staden, trodde som du skrev att de skulle befinna sig ute i öknen någonstans, men det e klart när de knåpade ihop dem så var det nog mest öken runt omkring…

abbis
0

Så där gjorde dom med handdukarna i turkiet oxå…lite gulligt tycker jag..Var i egypten för 3 år sedan men missade pyramiderna…är nog värt en ny resa…Det som jag har ett mycket starkt minne av var när vi va ute med båt och dök i havet  fullt av färggranna fiskar..Jag som har vattenskräck va i men höll mig mycket nära båten…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/