Keramik iFokus

Keramik

Etikettoff-topic
Läst 1396 ggr
Rozzy
0

Trevlig helg!

Blåmesarna trippar och flyger runt runt i ateljen

Visst är det mysigt ibland…när man får på hälsning i verkstaden. Nu är han tillbaka min lilla blåmes, drar trådar på linnetrasorna. Jag sitter och surfar på lapptoppen i knät just nu, så stilla jag kan. Men det är ingen fegis han känner mig han brukar lämna visitkort i mina skröjade skålar så glasyren inte kan fastna, små minnen att titta på när man ska servera godis om lördagen. Massa fönster är öppna två ungnar igång, men det hade varit varmt utan dem. Metrologerna sa igår att sommaren är här medeltemp är över tio grader och det över en vecka, hoppas bara det håller i sig.

Trevlig helg och passa nu på att slänga in lite Raku i majbrasan!!

Ulla
0

Trevlig helg! Tack för påminnelsen om majbrasan. Ingen dum idé alls. Glad

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pyromanen
0

Varning bara, stor brandrisk på många ställen, torrt gräs o sånt  hälsar pyromanen som inte vågar bränna Raku just nu.

LeWE
0

Jag har precis fått hem mitt växthus som ska stå vid min brännhörna. Kul! Gäller bara att montera ihop det rätt.

Vanja-K
0

Önskar  också er alla en trevlig Valborg!

lotta2
0

Rozzy, jag log när jag läste om din blåmes och hans visitkort. Vi hade svalor i ladan förra året och dom hade ett bo just  på  balken ovanpå min ena ugn, och lämnade många små visitkort i flera krukor under deras tid i boet. Men det var så trevligt att ha dom flygade in och ut så jag tog gärna ett par förstörda saker när jag inte hann sätta ugnen snabbt nog. 

Hoppas ni alla håller er friska och krya i helgen. Vi tycks ha drabbats av vinterkräksjukan här, som i vår familj lyckligtvis yttrar sej  geom sprängande huvudvärk och illamående, medans skolkamraterna ligger på toaletten. Men hellre rejält ont i skallen än krama toastolen..

Lewe, grattis till växthuset. Vi firar just nu att vårt gamla hönshus är färdigtombyggt till växthus / orangeri och har underbara fikapauser ute bland citronblommor och fikon, trots att det blåser rejält ute…Ljuvligt….

kinnekulle
0

Men åh, hur l¨ter inte det då, fikapausar under fikon och citronblommorn vad fantastiskt, hr på Kinnekulla har presis körsbärsblommorna slagit ut och det är fantastiskt vackert, hoppas vädret håller sig till helgen för då är det Vårrunda här med öppna atiljeer och massor med aktiviteter. Ha en riktigt underbar helg allesammans här på forumet.

LeWE
0

Ja, suck.. låter verkligen fint med fikon o citronblommor. Få se om jag lyckas med åtminstone tomater o gurka! Mitt växthus är inte så stort, bara 4kvm men det räcker nog för mig. Ha det så skönt i helgen alla!Glad

lotta2
0

LeWe, t.o.m på 4 kvm kan man knö sej in med en stol och en bok eller tidning och dricka te och njuta av tomaterna när vinden viner ute. Bara doften i ett växthus är underbar. Mycket nöje i växthuset!!!  Hoppas ni alla får en skön helg!

Bruzapetra
0

Vad härligt ni har det då:)

Trevlig helg alla!!!

Lotta, det där lät ju bara för tjusigt, orangeri är ju bara ordet i sig helt underbart!

mangobango
0

Härligt med vår och blommor! Jag satte 100 vårlökar i min lilla rabatt i höstas… har väntat länge på att få se dem live…. har sett dem komma upp bit för bit under 1 månad nu…. och så plockar min 1½ åring av knopparna så fort de är på väg att slå ut…

Ledsen

Men hon är så go och glad att jag får se det som ett prövoår för rabatten… och gröna blad finns det gott om!

Flört

Ha en skön helg!

Elta
0

Låter riktigt idylliskt med din blåmes, dina linnetrasor och visitkort. Njut av sol och majbrasor.

Trevlig helg!Cool

Ulla
0

Vi har ett svalpar här som flera gånger visat sitt intresse för att flytta in hos oss. Jag har inte sett till dem den här våren, men det kanske är för tidigt?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

ijonsson
0

Svalorna kom och flyttade in i sina bon igår hos oss! Härligt sommartecken!

lotta2
0

Läste i tidningen nu i veckan att nu kommer dom på stor front till oss, svalorna alltså. Tror dom är en av dom sista långflyttarna som anländer.