kostig dröm!
I natt hade jag den konstigaste drömmen om att jag var flintis och jag försökte envist att kamma över den Donald Trump style*s* Vad kan det betyda tro, någon som vet????? :)
Att du döljer något..ha ha ha
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Känna sig naken på sin kala fläck, tappa hår, tappa kraft. Sakna hår, sakna kraft eller rädsla för att tappa kraft.
Försöka skyla över nakenheten/utsattheten, blottningen, försöka skydda det kala, sårbara?
Kanske rädsla för att visa sårbarhet, sin "svaga punkt"? Bädda över det..? Skydda sig.
Lite tankar som kom upp men du berättade inte så mycket mer av drömmen eller om känslan, om det var neutralt eller skamset eller vad?

Troligaste förklaringen är nog att den kommer sig av en rädsla att förlora något, kanske helt enkelt håret. Konstigare än så behöver det inte vara.
Av fotot på din sida att döma ser du inte ut att behöva oroa dig än…. vad det beror på … ingen aning…… nån du sett på stan med en snygg Robin Hood frilla kanske? Wow, den vill jag anamma..??
Min man gjorde slag i saken och rakade av sig hela kalufsen när det började sina. bra mycket snyggare än min tyskalärare på gymnasiet, Åke medvind kallad. han hade en cm kortklippt kant i nacken och resten långt som han kammade hela vägen fram till pannan. hade jämt rutig gubbkeps utomhus som han krampaktigt höll i när det blåste. inne på lektionerna slickade han sig om fingrarna och strök över håret så att det skulle"limmas" fast vid svålen och ligga "snyggt" på sin plats!!
Alla män som läser detta…. raka av er så fort det börjar glesna tack!!!

Hahaha…Åke medvind, den var så bra:D
Vi kallar den ta" från de rika och ge till de fattiga"….
Drömmen har jag tyvärr ingen aning om… Är tyvärr en ickedrömmare, kommer inte ihåg senast jag drömde nåt!? vad betyder det tro, är jag tom i skallen?
#5: betyder snarare att du sover gott, tror man måste halvvakna i drömmen för att minnas den.
FAscinerande med drömmar. Jag hade en period då jag drömde väldigt intensiv dröm att jag tappade alla tänderna, först en och sedan en och en tills det var helt tomt. Mycket ångestfullt. Men det var samtidigt som jag hade väldiga problem med karpaltunnelsyndromet och jag misstänker att jag hade en undermedveten rädsla att förlora kraften i händerna, eller tappa förmågan att lera igen. Har inte drömt det sedan dess.
Vad din dröm betyder tror jag nog att du själv är bäst på att tolka den..:D

#5, & #6
Min erfarenhet är att man minns drömmar bäst i samma sekund som man vaknar.
Själv har jag sedan många år en "drömbok", där jag ibland skriver ner mina drömmar, bara därför att jag är så faschinerad av drömmarnas absurda fantatstiska värd. (och djupare än så är det altså inte…..) Den ligger vid sidan av sängen, och när jag vaknar efter en dröm griper jag genast pennan……
Flera år senare läser jag det igen, och roar mig kungligt !
Det var en kompis som gav mig ide´n en gång. han gjorde det själv
Skriver också periodvis ner drömmar. Märkligt att det jag skriver ner direkt när jag vaknar har jag oftast glömt, när jag läser det nästa kväll, hade inte haft en chans att komma ihåg utan anteckningarna. Mycket spännande historier man kan få till omedvetet, skulle aldrig lyckas fantisera ihop nåt liknande vaken!
A.M.L