Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1132 ggr
kinnekulle
0

Jisses!!!

Ja jisses, va paff man blir när det bara är +2 grader när man slår upp de bruna, hur har ni det ute i landet, hörde att det var 1 dm snö i Rättvik, stämmer det?? Tur att man stickar vantar oxå, kan behövas även i MajSkrattande

susanne.k.wall
0

3 grader varmt i morse. Mössa och vantar på och en långpromenad med hundarna. Regnet piskade mot ansiktet och både dom och jag var blöta när vi kom hem.

Förra helgen blev vi också våta, fast på ett annat sätt. Då var det så varmt så vi åkte och badade, dvs jag badade fötterna men dottern simmade runt och plaskade. Så fikade vi på bryggan.

Idag har det varit jobbarväder. Man håller ju inte på i trädgården heller.

lotta2
0

Jaha, så olika är det. Tog en tur till Sofireo i Skåne idag och där var det fint väder, solen sken men det blåste lite kallt och var bara 11 grader varmt, ungefär som här hemma då. Var 6 grader imorse när vi gick upp. Lite småkyligt…

Rozzy
0

Sitte och fryser har tänt i kaminen….brrr!

pluppan
0

jo, pojkens fotbollsmatch inställd pga 2-3 dm snö på planen igår……..detta var i Tällberg i Dalarna

God Jul!!!   HoHoHo

Rozzy
0

De e ju inte klokt!

mangobango
0

Ja, snön låg kvar på marken och taken imorse… men smälte bort under dagen… nu är det sol och lite varmare, +10…. I Falun

Våren var är du nu?

Ulla
0

jag har slagit på värmen igen. 4 grader ute räcker inte för att hålla huset varmt. Brrr! Min man och jag tävlade om vem som kunde hålla ut längst. Han vann Ledsen

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

vibeke
0

Morgonfrost i Höör idag. Och pelargonerna klarade sig konstigt nog, tack och lov.

vickevira
0

Vårt hus orkar inte heller hålla värmen när det blir kallare ute. När det sjunkit till 16gr inne igårkväll tände vi kakelugnarna - och attans vad det blev fort varmt igen! Så skönt :)

När jag fyllde på ved frampå kvällen låg det ett tjockt lager med röd fin glöd i ugnen - då kunde jag inte låta bli att fundera över om man inte skulle kunna bränna keramik i den… och hittade en tråd här att någon hade provat och lyckats. Så nu kliar det i fingrarna att prova så klart.. men jag undrar:

Ska man lägga in godset innan man tänder veden, eller ska man vänta tills man har het och fin glöd?
Hur länge ska man låta godset ligga inne i ugnen sedan?
Andra tips?

/Mia