Minisemester
Nu kommer jag att lämna er för några dagar ute i skärgården. Ingen keramik, inget iFokus
Om det blir riktigt illa så får jag väl gräva med tårna i bottendyn och se om jag kan få upp litet lera att leka med.
Ulla
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Jag ska oxå ut i södra skärgården några dar. Ingen dator! Ingen keramik! Jag tar med akrylfärger,duk o penslar.. få se vad det blir!!

Nu är jag hemma igen, måla gjorde jag inte, det var för varmt och man blir lite slö, bara bada och sola. Det är ju verkligen en fantastisk sommar vi har! Jag hittade kantareller på ön.. härligt det känns som att hitta guld!
Också hemma igen. Jag håller med, vilken fantastisk sommar! Finns det verkligen kantareller nu när det är så torrt överallt? Jag har nog gett upp hoppet om att hitta några i år.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

På ön där jag var regnade det 100!! ml en dag i förra veckan, det var jätteblött i skogen men det var nog väldigt lokalt.
Här hemma har jag inte sett skymten av nån svamp.

Jag saknar också svamparna… undras om det blir en enda i år.

…jag saknar semestern. Har börjat jobba denna vecka men hade gärna varit ledig några veckor till, kanske en så där 35 veckor eller nåt. Det är ingen höjdare att sitta innanför fönstret och titta ut på det fina vädret.
HEJ ALLA!
Jag har också börjat jobba efter 4 härliga semesterveckor. För mig är det en höjdare och extra inspirerande att se ut genom kontorsfönstret på solens glitter på Kalixälven som sakta flyter förbi (nästan spegelblank) samtidigt som fårens bräkande hörs. My
Bärsäsogen har, trots alla negativa rapporter, varit god: mycket hjortron, massor med jordgubbar i ett orensat land (de höga grässtråna tycks ha haft en skyddande effekt), vildhallon finns "där det finns" = fläckvis, vinbärsbuskarna är fulla med bär, rönnbär ser det också ut att bli & lingonen är på G, blåbär ids jag faktiskt inte plocka för köksfönstret är fullt av blivande likör, kryddsnaps, krydd-vinäger och kryddolja. Någon svamp blir det dessvärre inte, vi får nöja oss med murklorna som vi plockade i våras (då var tillgången hyfsat god).
Från grannbyn fick jag några hinkar lera men de står och "vilar" för tankarna på keramik kommer först när det blir svalare. Det ligger närmare till hands med dekormålning. I helgen ska jag på kurs för att lära mig spela på kantele (kallas också finnharpa) som maken har byggt.
Ha det så gott i solen och värmen så länge det varar!
Maja