Skadad hand
Hur gör ni när ni lyckas skada era händer och ni absolut måste dreja? Jag menar ju i främsta hand när det är ett smaskigt sår som ni måste skydda, någon som har något tips?
(För den som undrar så slant jag med skruvdragaren ifrån skruven och lyckades borra in skruvdragaren med skruvbitsen i pekfingret ända in i benet när jag dessutom lutade mej över dragaren för att få mer tyngd bakom…Jaja, jag vet att det är idiotiskt gjort och superklumpigt…, kan bara säga att det gick hemskt fort.)
Hur som helst så måste jag dreja inom dom den närmaste tiden (beställningar mm,) och har ju en lera m ganska grov chamotte i 0.5 mm, och funderade ju på att tejpa fast kirurghandskar? Men den kanske inte håller så länge m chamotten? Någon som testat? Eller någon annat bra tips är jag väldigt tacksam över..
tejpa såret och på med en kirurghandske..det är bara att byta när det går sönder..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Usch, då blir ju hela såret blött! =ont…
Jag tar en ugnsbyggardag istället och hoppas på en otrolig läkning tils imorgon,haha. Kanske en diskhandske håller bättre ihop än kirurghandske, men frågan är ju hurdan precision man får med den handen. Men jag kanske får ett nytta av det, tänk om jag får ett helt nytt uttryck i drejande…Tänk om det blir lite som Tudball… dregel , *fnissar för mej själv åt bilden av av mina muggar som antagligen mer ser ut som ickemuggar, inte som hennes iaf skulle jag tro, handske eller ej *
Stackare! Var försiktig så det inte blir inflammerat! Doppa fingret en stund i alsolsprit/klorhexidin/desivon …

Kirurghandskar är ju bäst men eftersom du har chamotterad lera så skulle jag ta diskhandskar i liten storlek som smiter åt. De håller bättre. Jag har drejat grovt chamotterad lera med diskhandskar. Inte samma känsla precis, men det funkade.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Om jag inte har fel så ska det finnas plåster på apoteket mot skavsår. Min kolega blev biten av en kanin och det blev ett ganska så hjupt sår i fingret. Hon kunde drejade med plåstret, inga kirurghanskar behövdes. Vattentätt och smidigt. plåstret liksom smälte ihop med huden och det satt fast som berget.
Hur det gick med kaninen?! han förlorade två kulorn och är nu lugn och fin
Tack för alla jätte bra tips här och ni som skickat i min brevlåda..Jag har nu massor att prova och tusen tack för er som bryr er om..*kramar om er alla*
Jag kan ju säga att det var ju "bra" på sitt sätt att skada handen, helt plötsligt har jag ju en alldeles bra "ursäkt" för att bygga på ugnen isf att sitta inne i verkstaden i detta väder…Inget ont osv…