Skicka gods...
Jag har fått flera förfrågningar om att skicka gods. Jag blir nervös bara jag tänker på det! Hur går man tillväga? Vad händer om det går sönder i frakten och vem står för det? tar tacksamt emot all kunskap om detta!!
Petra
Jag skickar alltid med bussgods. De hanterar kartongerna mer varsamt än posten där det åker på löpande band och studsar ner i bingar. Dessutom är det försäkrat, men man måste visa på att det har packats väl. Brukar klistra på röda "AKTAS"-lappar. En viss försäkring finns nog på posten också, men jag är inte insatt i det.
Kruxet är att man måste lämna in det på busstationen och kunden får hämta ut det på utlämningsställe som kan vara bensinmack eller liknande. Man kan betala extra för utkörning. Hittills har inget gått sönder för mej, men det är tidskrävande att packa väl och skriva fraktsedel med mera, så enstaka grejer känns väldigt olönsamma.
Företagspaket finns ju också men jag kan inget om det.
Bussgods är billigast och bäst..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hobbykeramiken som jag säljer via weben sänder jag alltid med bussgods, billigast och säkrast, allt det andra sänder jag med posten (det blir inte så stora paket och är inte skört)

Tack för era svar! Det verkar som att det är bussgods som gäller. Måste kolla upp det ordentligt imorgon, Tack!!

Posten har inte nån försäkring numera om nåt går sönder.. det gäller att packa väl. Jag har inte styor erfarenhet av bussgods men det verkar ju bra!