Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 712 ggr
kia1
0

REGN REGN REGN

Hurra det regnar äntligen, nu går min ugn för högtryck, äntligen så kan man bränna utan risk för värmeslag.

Låter det tråkigt? ja kanske men sanningen är den att jag njuter, den här sommaren var in varmaste laget för mig.

Fast om det regnar i helgen då blir jag besviken vi ska på hantverksmarknad då.

Nenne
0

Ah .. jag sitter och väntar på regnet.. lite mulet men inget regn än. Ska stå på skördemarknad i helgen :) då vill vi förstås inte heller ha regn.. men det behövs, vi har skogsbrand i Boden, inte allt för nära oss ännu, men risk finns ju att det blir lite överallt ändå.

Nenne
0

asch … jag ljög, det regnar nu plötsligt :) äntligen här med!

Ulla
0

Här regnar det också, ordentligt. Skönt, för det började se väldigt torrt ut med gula björklöv och brun gräsmatta. Det enda som växer i gräsmattan i år är hallonplantor.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

L.A.E
0

Och jag vill inte ha regn men fick det i alla fall.när jag  målar huset. Tur att det är oljefärg och inte  vattenbaserat färg. För då hade färgen spolats bort.

pluppan
0

kia1- måste fråga vad det är för hantverksmarknad du ska på?

jag vet att vi bor ganska nära varandra (jag i borlänge)…..har jag missat någon marknad som ska vara häromkring

beeman
0

25 mm senaste dygnet

KL

kia1
0

Hantverksmarknad i folkärna gammelgård vi bor bradvid så det är nästan obligatoriskt för mig att vara med, det kan vara si så där men med bra väder så kan det bli bra.

Ulla
0

Nu kanske man törs börja tänka på att bränna Raku igen. Det har varit alldeles för torrt hittills i sommar, men om det fortsätter så här ett tag så borde det gå bra.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

kia1
0

jag ska gå på min första Raku kurs nu den 2 sep jag väntar ivrigt känner mig som en rastlös häst i startfållan