Pannhuset
Hej
Jag undrar om någon vet vad som hände med pannhuset i Göteborg? Där fanns det en typ öppen verkstad med alla tillbehör man kunde tänka sig. Man betalade 20 kr/timma och så fick man klara sig själv. Pannhuset var nog tänkt som ett "ungdomsprojekt" med det var många "vuxna" som kom dit oxå.
Nu tror jag verksamheten är nedlagt och nu undrar jag om någon känner till om det finns något liknande i Göteborgsområdet?

Det är nedlagt sedan några år tillbaks. Paula i Angered driver liknande verksamhet.

Det finns en kollektiv verkstad i Majorna som man kan ansöka och vara med i sedan bokar man och betalar för den tid man är dr och jobbar.
Så fungerade för flera år sedan i alla fall.
Hej!
Jag har nog alltid uppfattat att "Pannhuset" idag är detsamma som den verksamhet som bedrivs i "Röda Sten". Jag kan ha fel, men du får kolla.I alla fall är det mycket bra att vara medlem - det går också bra att vara stödmedlem i, Röda sten. Röda sten finns i Göteborg

Det fanns två Pannhus. Det första som nu är nedlagt låg i Länsmansgården, Biskopsgården. Där hade man keramikverkstad dit allmänheten kunde komma och verka. Det andra nu existerande är som liswis säger beläget vid Röda sten. Vad det finns där vet jag inte riktigt men man har konstutställningar, performance m.m. Jag tror inte att där skulle finnas keramikverkstad.