Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 1274 ggr
Rozzy
0

Marknaden?

En del säljer som smör på marknader andra står och prutar ner sig skälva en del packar ihop innan det stänger andra står kvar när de andra gått hem. Vissa är svindyra (får man säga så i detta forumet?) andra är så billiga att man inte kan låta bli att köpa.

Stilen och kvaliteten varierar alltid mycket det med priserna men det märks vilka som har varit där innan och vilka som är gröna. 

En del säljare är glada, trevliga och måna om kunden andra är där för att bara tjäna pengar endel är korta i orden en del är blyga, sen har vi de dryga, påflugna, luriga, giriga och griniga. Jag hoppas att jag aldrig träffar på de sistnämda sortena mer…

Hurdan är du, vad ska göra att du är nöjd efter en marknad?

Rozzy
0

Jag börjar väl svara på detta eftersom jag ställt frågan, har som sagt ingen större erfarenhet mer än två gånger innan medeltidsmarknaden. Men såhär upplevde jag det bakom disk:

Folk var väldigt nyfikna och glada jag var glad lite blyg, pimplade kaffe och blev skuttig det var nog bra för jag höll igång med att bränna samtidigt, blev nu ännu gladare o babbligare eftersom jag inte dricker så mycket kaffe i vanliga fall, min kompis babblade hon med, det var massa folk ock vi förklarade vad vi höll på med. Plötsligt kom vi på att vi inte ätit, blodsockerfall påväg att bli grinig där ajaj , men smet bakom tältduken och proppade i oss massor. Tillbaka till rakun och kunderna det var kul att höra kommentarer och veta var sakerna skulle gå till. En man skulle tävla i vildmarksmatlagning och tyckte ett av mina stora fat skulle passa bra att servera efterätten på! Vi sålde för så det gick runt…faktiskt sa vi innan vi åkte ja men vi var glada att vi sålde överhuvudtaget vi hade juså roligt sen, kul grej jag gör ju annat till vardags inom konst och undervisning.

Jag tror inte jag skulle vilja stå och göra allt detta på egen hand  men tillsammans med en kompis blev det något extra, vi blev bjudna till tre andra evenemang liknande med hantverk och en kvinnomässa.

ijonsson
0

#1 Åh vad kul ni verkar ha haft det! Kan inte låta bli att undra vad ni spetsat kaffet med…

Rozzy
0

Jag försäkrar vi var nycktra, men alla rökridåer av ek spån reduserade, kanske påverkade…blir man glad av ek? Det är inte så hemskt som fur i alla fall då ögonen rinner och man knappt kan andas.