Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1795 ggr
j-aan
0

Ugnsöppning

För 6:e året i rad har jag offentlig ugnsöppning på Pingstdagen. Tidigare år har det rört sig om anagamaugnen men i år ska jag bränna den vedeldade saltglaseringsugnen. Ville bara informera om någon på sajten skulle tycka att det är intressant.

abbis
0

Det skulle vara trevligt och få veta vem du är  i så fall och var detta skulle ske..Reklam är bra men man måste våga bjusa lite på sig själv *L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

tomica
0

Låter kul och intressant.., men var och vem är du, jag hittar ingenting om dig..   mvh// Thomas

L.A.E
0

Jan-Åke Anderson ,Tibro.  Han finns under , Länkar ,

j-aan
0

Oj då ! Jag glömde visst att tala om vem jag är och vart det sker. Jag heter Jan-Åke Andersson och är verksam på Kyrkbacken i Tibro. Min verkstad, utställningslokal och ugnspark ligger på utfarten mot Hjo alldeles intill Kyrkefalla kyrka. Ugnsöppningen är kl. 11-15 på Pingstdagen.

Ulla
0

Jan-Åke har tidigare skrivit en artikel här om anagamabränning. Det är säkert många som har missat den så jag tar och plockar fram den igen Glad

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

abbis
0

Skulle vara trevligt att se en presentation på din sida här på ificus*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Godsagare
0

Sökte på Hjo och fick upp denna tråd.

Jag kommer att vara i Hjo nästa vecka under slöjdmässan. Kommer du att ha nån utställning eller ställer du ut på mässan?

Om tid finns kommer jag förbi och kollar.

j-aan
0

#7 Du är välkommen. Det tar bara 10 minuter att ta sig hit med bil från Hjo. Jag har en välfylld utställningslokal här och visar gärna mina vedugnar. Vill du vara säker på att jag är hemma så ring först. 0504-13476 eller 070-5643588.

Godsagare
0

Strålande! Då får jag hoppas att jag kan ta mig tid och åka dit. Låter spännande med dina ugnar!

RudeGirlPottery
0

Hade förmånen att få bränna salt med Jan-Åke i Tibro under utbildningen på Kuben. Det är värt att ta vara på alla stunder med honom. Nytta och nöje i ett paket liksom.