Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 2084 ggr
carof
0

arbetsbänk

hej allihopa

jag (eller min man och svärfar) arbetar för fullt på min lilla verkstad, blir nog klar innan sommaren är slut. men nu funderar jag på hur jag ska inreda. har ni nogra bra tips eller några NEJ. jag funderar bla på hur stor arbetsbänken ska vara. känns som att 60 djup inte är tillräckligt om man vill kavla lite större grejor. vad tycker ni?

ha det gott i sommaren

helenahenstedt
0

Får du plats så ta i alla fall 80 cm djup, tycker jag. Beror ju på hur stor verkstad du har. Hade jag själv möjlighet skulle jag gärna ha över metern i djup på ett bord då det är skönt att kunna bre ut sig.

Doriz
1

Eftersom du skriver lilla verkstad så tolkar jag det som att den kanske inte är så stor, man kan ju skriva lilla också för att det låter rart och vänligt. Om den är liten så hade jag satsat på en mindre arbetsbänk och så två rejäla stadiga bockar och en lös bordsskiva. Lätt att ställa undan, enkel att ta fram när du glaserar och lätt att flytta ut då solen skiner, om den gör det. Naturligtvis blir en lös skiva aldrig lika stabil som en fast men jag tycker det fungerar utmärkt och är fantastiskt utrymmesbesparande och flexibelt. Fördelen är också att man kan gå runt på ett annat sätt än en fast bänk och kavla lite från olika håll.

evaz
0

Jag håller också på att inreda en verkstad i en nybyggd friggebod. Så jag tar gärna del av goda råd angående inredning. Jag ska försöka få plats med ett gammalt köksbord som arbetsbänk, stabilt och bra (om det får plats). Lycka till, visst är det kul!