Keramik iFokus

Keramik

Etiketterglasyrerglasering
Läst 2783 ggr
lotta2
0

Sprutskåp

Efter en rejäl sprutsession nu inser jag definitivt  att jag måste skaffa en starkare fläkt eller ännu hellre ett nytt sputskåp. Jag fick syn på mej i spegeln och hade hela armarna täckta med damm, håret var helt vitt, tom under skjortan hittade jag glasyrdamm, i ogonvråarna med…. Golvet är alldeles grått. Enda stället det inte satt glasyr på var ju under min jättemask. Tackolov sprutade jag inte dom värsta glasyrerna idag  utan en "snäll" en men ändå, så kan det ju inte funka i fortsättningen. ´Klart tydligt att motorn har gjort sina bästa dagar för länge sen…

Min fråga nu ni som köpt nya sprutskåp är ni nöjda med dom? Vilken har ni? Hur pass kraftfulla är dom? Får ni ingen skit på er, eller dammar den ändå rejält i rummet?

Rozzy
0

Oj

Ulla
0

Tur att du använde mask! Det låter som om du kunde ha fått i dig en hel del annars.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

lotta2
0

Hehe, idag hade jag en ny sprutsession iklädd labbrock, kirurghandskar, mask, skyddsglasögon och duk över håret. Full skyddsmundering som man kanske alltid borde ha på sej…;D

Men det vore ju kul att veta om dom sprillans nya skåpen är så pass bra som man hoppas , så man kanske vet om man ska investera i ett nytt sprutskåp eller en rejölare motor till det gamla. Skulle visserligen behöva ett nytt galler också, och denna modellen görs inte längre.

Ingen som sprutar glasyr här?

abbis
0

Jag testade skåpen på PKI-Skolan med vattenridå..Behövdes inte sydväst och gummiraka där*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

lotta2
0

Hehe, synd att dom är så hemskt dyra bara. Annars hade jag definitivt gärna köpt ett…:(

Jordemor
0

Jag använder sprutskåp och är väldigt nöjd med det jag har. Kommer inte ihåg vad märket heter men det är inköpt hos Norrkeramik för ca. 3 år sedan

lotta2
0

Puttar upp detta inlägg då fler kanske kommit hem igen efter semestern…:D