Keramik iFokus

Keramik

Etiketterglasyrerglasering
Läst 1191 ggr
lotta2
0

Sprutskåp placering?

Jag håller på och bygger om min verkstad, och det mesta har väl nu hittat sin plats förutom sprutskåpet. Funderar på att ha det inne i själva verkstaden  i glasyrdelen= smidigt, men samtidigt undrar jag om inte det blir en massa sprutdamm hängande i luften utanför skåpet efteråt. Inte så kul att gå och andas in det sedan. Hur har ni andra löst placeringen av era sprutskåp? Har ni det i ett angränsande utrymme eller?

Ulla
0

Det beror väl på hur sprutskåpet fungerar. Vitsen med ett sånt borde ju vara att dammet stannar inne i skåpet och inte förorenar luften utanför.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

lotta2
0

Jo, men även hos de bästa så brukar det väl bli en lite sprutdimma utanför..Jag tror att de som dammar minst är de med en vattendimma innuti, men tyvärr är dom väldigt dyra… :(

Vore bara intressant att höra om andra har sina sprutskåp inne i själva verkstaden eller om dom har i ett eget utrymme.

zzaga
0

Om jag skulle placera ett prutskåp skulle jag sätta det i samma rum som ugnen, mest för att man inte är där så ofta och så länge som i själva verkstaden.

Jordemor
0

Jag har mitt sprutskåp i ett rum tillsammans med ugnen och visst är det så att jag får dimma i rummet ibland men det beror nog på att jag inte drar ner frontluckan tillräckligt långt ner när jag jobbar i den. Om man gör det och tänker på hur hårt man har fläkten igång så ska man nog klara att inte få runt så mycket i rummet alls