Knäpp fråga
Det finns inga dumma frågor sägs det, men här kommer en.
Är det någon som vet vad som händer om man provar att färgar in en glasyr med svart temperapulver. Knäppt vá?

Det beror ju på vad temprapulvret är gjort av. De flesta material brinner ju upp vid så hög temp som keramik bränns i. Om du har tur så innehåller det kanske nått som inte gör det.
Tycker inte det är så knäppt, vet nån annan här som provade att bränna sin mobiltelefon i saltugnen… :D
Prova! Eller ta reda på det kemiska innehållet för att se om det kan vara oxider eller bergart? Återförsäljaren vet kanske vad som är i? Berätta när du kollat!
Är det svart temperapulver så borde det ju både vara en smula järnoxid i samt kobolt om det är gamla färger så kanske kan du få lite olika toner. Men du får nog ha ganska mycket pulver i förhållande till glasyren skulle jag gissa. Du kan väl visa bilder om du får något kul resultat??
Har ingen aning om vad temperapulver är. Men i min värsta "renovera gamla torp-period" gjorde jag egen ägg-olja tempera och pigmenterade bland annat med kimrök (sot) för att få svart/grått/gråblått. Men det skulle nog i stort sett försvinna i en stengodsbränning, sot är väl dåligt förbränt kol.