Keramik på stan
Har du några bilder på keramik på offentliga platser? Det vore kul att få se dem här iFokus. Keramik som finns på torget, i tunnelbanan, i husentréer etc. Den här jättekrukan t ex finns i Stockholm. Var då? Någon som vet?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Fin kruka:D
Här på landet är det lite glest mellan den offentliga konste:/

Jajamensan, Hornsgatan utanför Cezannas!:)
Bra Pia, det är på Hornsgatan. (Cezannas vet jag inget om.) Det är Gertrud Båge som har gjort den. Någon som har nå´t annat att visa upp?
_
_

Åh Cezannas, som en gång i tiden serverade väldans goda vegorullar, ff har de supergoda färskpressade joser och det är ett riktigt bra ställe att bara sitta och kolla folkliv på:) *väldigt keramikrelaterat…:)*
Nu när det är så härligt väder och alla är ute i stället för att sitta framför datorn, så hoppas jag att någon tar med sig sin kamera ut. (Det går bra med en ny fin mobiltelefon med kamera också :) Sedan får vi se resultatet här i forumet.
_
_
Ha, jag vet, så jag får inte gissa! En del offentlig konst är bättre undangömd än annan, den där ligger inte på promenadstråket precis. Dags för en ledtråd kanske?
Är det någon på sajten som är hemma i Stockholms norra förorter? De lite finare, lite längre österut?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Det finns mycket 'dold' offentlig konst, och det är väl egentligen en bra grej. Alla konstnärer vill väl ha en så bra placering som möjligt, men om man bara skulle placera konst på stora torg och framför entréer till viktiga byggnader skulle små förorter bli alldeles utan. Alla behöver konst, även de som aldrig skulle ta sig till ett museum eller ett galleri på sina egna två.
Men det börjar bli dags att avslöja placeringen nu va, Ulla? De har snart haft ett kvartal på sig!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Konstigt att ingen känner igen konstverket. Ja, vi får väl lov att avslöja var det finns då, men inte förrän imorgon. Sista chansen alltså. 
_
_

Nej nu får du avslöja det, Ulla. Det är verkligen ingen som kan!
Javisst ja, jag höll på att glömma bort det. Konstverket finns i Mörby Centrum utanför Stockhom. Det hör till Danderyds kommun -tror jag. Tänk att ingen kunde svara på frågan. Vi kanske inte har några medlemmar där. 
_
_