Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2619 ggr
poja
0

Gratis hemsida eller???

Blev uppringd idag av ett företag som valt ut mig och ville ge mig en hemsida (kostnad 20 000- 30 000) mot att de fick använda den som exempel i sin marknadsföring. De sökte särskilt efter konsthantverkare . Dum som ett nöt så blev jag entusiastisk och tyckte att det kunde jag väl gå med på. Hon pladdrade vidare länge och väl. Men när hon skull runda av samtalet, då kom det. Det ända jag behövde var att betala var 590 kr/ mån. i ett år (7080 kr/ år) för webbhotellet.

LenaR
0

Det är många som inte vet vad 'gratis' betyder!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ulle
0

Oj, oj, Poja!

Det låter som att du har blivit kontaktad av Yreg eller Yellow register. De har säkert flera andra namn också. Det är de största lurendrejarna i branchen. När jag precis hade registrerat min firma ringde de mig varje dag i säkert två veckor. De hade olika säljmanus varje gång men det går alltid ut på att kunden ska känna sig unik och utvald och de hävdar också att det hela är gratis vilket är en riktigt fet lögn. Många har råkat illa ut och Uppdrag Granskning har gjort reportage. Skickar en länk till Uppdrag granskning för den som är intresserad.      Bluffföretaget

Det blev väl ingen affär, Poja?

//Ulle

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

lotta2
0

Låter ju som det företag som varit med i TV  flera ggr (bland annat i Uppdrag granskning tror jag det var, en hel timme iaf fick dom förklara sej)  för sin fantastiska marknadsföringsstrategi…:/ Riktigt lurendrejeri, dessutom var ju hemsidorna man fick se urusla och supporten ett skämt…

poja
0

# Ulle, det blev inte och kommer inte heller och bli ngn affär. Men det var väldigt nära. Det var en väldigt raffinerad försäljare. Känner mig en aning lättduperad. Tack för länken

# Lotta2 Jag har tydligen missat något! Hemsidorna de refererade till var inget särskilt. Hon lockade med Hydman, Peter Dahl och Vallien. De sidorna imponerade då inte på mig.

poja
0

Ps du hade rätt Ulle: De hette Yellow och Yreg. Du verkar vara välinformerad. Hoppas vi har varnat några här.

Dolomit60
0

Jag är ENORMT skeptisk mot just webhotell, som kontaktar en på just det sättet du beskriveer, efter att både blivit varnad här på fokus tidigare, och efter att  ha sett något TV-program (minns inte vilket, kan ha varit updrag granskning……typ…..) Ochsett folk som blivit lurade in i affärer som visat sig vara totalt orimliga, utan att företaget i fråga först redogjort för vilkoren.

Ursprungsförslaget, har typiskt låtit väldigt attraktivt, men visat sig vara ren katastrof i stället !

Det "gratis" har visat sig betyda  att köparen istället har avkrävts på rena vansinnessummor  senare…..

Säljarna har upenbarligen inte bara haft svårt att förstå ordet "gratis", utan också begrepet "etik" !

Vill man ha webbhotell tror jag man hittar de seriösaste företagen genom att leta själv på nättet. för något år sedan fanns det en prisguide, på svenska, danska och engelska (och möjligen något mer språk - minns inte helt)

Jag tror alla dom stora Webbhotellen ligger där.

Det mest prisvärda alternativet jag kunde hitta då, var det som i dag kallas "One.com".  Det kan ha ändrat sig i dag, och det är möjligt att ett annat kan vara bättre, för den som har ett annat behov, än det jag räknade med då.

Men jag tror fortfarande "One.com" Hör hemma på listans övre del så att säga. Prisguiden tror jag fortfarande finns. annars brukar det hela tiden komma jämförelser mellan webhotelen i i datatidskrifter.

"One.com " tror jag kostar omkring 500 spänn om året eller så. Det kostar givetvis mer om man vill låta någon skapa hemsidan åt en, och/eller underhålla den. Å andra sidan är det inte svårt att göra det själv !

Grundläggande HTML kan faktiskt vem som helst lära sig på mindre än en månad ! Och man behöver inte ens något program utöver de programm, som redan liggeri Windows !

Och tro mig - man kan få SNYGGA,FUNKTIONELLA, OCH BRA SIDOR med små medel.

Jag såg någon för några månader sedan hä på fokus, som hade gjort en väldigt enkel, men snygg , bra sida. det var närmast en fördel att hon inte krånglae till det med en massa onödiga funktioner, och "smarta finesser", utan höæ siodan ren, och lätt !

Ska man betala 600/månad, borde man nästan fråga sig om det inte är en bättre ide´att bskaffa sig en egen server i stället juh…. eller lägga stålarna på några kurser i att bygga hemsidor !

Så jag tror inte det finns EN ENDA GOD ANLEDNING att välja ett företag, som ringer upp sådär. (Bara sättet att ragga kunder verkar väl vid närmare eftertanke smått desperat egentigen ? )

Dolomit60
0

Kollade nätet. Hittade inte just den sidan, som jag använde då för några månader sedan.

Men slår man på exempelvis "Webbhotell, guide", så får man upp massor av användbara länkar, som man kan ha hjälp av när man ska välja Webbhotell - Det är bara att surfa runt!

Vavrakeramik
0

Igår blev jag också kontaktad av Yellow register på samma sätt som Poja. Jag som inte anser mig som lättlurad gick på det och tackade ja! Inte klokt. Som tur var kollade jag upp dem innan jag skrev på avtalet och skickade tillbaka. En snabb sökning på Google gav mig flera träffar som ledde till att jag förtod att jag inte var så väldigt "utvald"

Precis som Poja skrev var det en superskicklig säljare och jag kände mig så utvald som skulle få bli referanssida åt dem! Hon snackade bort en hel timme i telefon med mig. Det var jag och en massa kändisar som Hydman Wallin o glenn Strömberg som blev erbjudnaa detta. Och så skulle de jobba stenhårt med sökmotoroptimering, den skulle bli superlätt att uppdatera, de var superduktiga deras webdesigners osv osv. Min nuvarande sida gjorde inte min keramik rättvisa!

Ni hör  själva.

Nä jag fortsätter som jag tänkt innan. Helen

Ulle
0

Tur Vävra och Poja, att ni inte blev lurade. De kör med oerhört fula metoder.

Jag har blivit kontaktad av dem flera gånger men jag resonerar alltid enligt principen: "vad är haken med detta?" när jag får allt för "förmånliga erbjudanden". Nu mera lägger jag på direkt när de ringer. Försöker inte ens att vara vänlig men bestämd. På med luren i örat på dem bara!

//Ulle

och förresten Vävra: din hemsida/blogg är ju både informativ och snygg, så det så!

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Vavrakeramik
0

Jag tror de riktar in sig mor konsthantverkare mfl kategorier som inte alltid har så stor koll på datorer och det tekniska (tror de). Väldigt fult. Jag har tänkt massor på detta idag och de var verkligen superfula. Idag ringde de från Yellow regster o frågade mig och jag sa att jag inte är intresserad, att jag inte tänkte skriva under - efter att ha försökt övertyga mig en gång till så la HAN på luren! Puh säger jag, vilken tur att jag inte gick på det.

Jag undrar hur de kända tänker om att bli förknippade med Yreg? Ingen vidare bra reklam för Hydman wallien o compani- men de kanske själv blivit lurade…

Nåväl. Jag ska bygga om min hemsida utan deras hjälp!