Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1435 ggr
abbis
0

Läs detta ......

Kvinnliga företagare som jobbar med farliga ämnen är rättslösa .Läs debatten Pia Berg skickat in.Tycker man kan applicera problemet även på oss krukmakare då vi har ett tungt dammigt yrke.Giftcentralen visste inte ens vilken påverkan alla ämnen har på fostret i vårt yrke när jag ringde och frågade när jag blev gravid.Blir så förbannad rent ut sagt..

http://www.aftonbladet.se/debatt/

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

solei
0

det här är förskräckligt, så klart man blir arg!Undrar vad vår präktiga Maud Olofsson har att säga till sitt försvar!!??

LeWE
0

Jag håller med, det är för hemskt och omänskligt!

kinnekulle
0

Det e ju inte klokt, det är ju faktiskt 2007!!!

lotus
0

det är helt sjukt!Så ska det ju ändå inte bara behöva vara…

poja
0

Om män hade kunnat bli gravida hade det nog sett annorlunda ut.

JennyKrita
0

# Troligen hade det faktiskt det, sorgligt nog.

Dock tycker jag att det låter konstigt för till mitt jobb kommer det en massös en gång i veckan och ger alla nack/ryggmassage.Hon ska ha barn i december och hon kommer att få havandeskapspenning de två sista månaderna eftersom det blir för tungt för henne att fortsätta jobba med magen i vägen. Hon är egen företagare…är det olika i olika kommuner? Spelar väl ingen roll om det är i början eller slutet av graviditeten, eller?

Vanja-K
0

Nu har jag också läst artikeln. Helt sjukt!! Men det är mycket som är sjukt i vårt samhälle. Lista skulle kunna bli lång, Som egen företagare är man rättslös i vissa lägen. Men vi kanske inte ska ha företag i Sverige. Är det någon som undrar varför alla företag flyttar utomlands. I Sverige får mAN JOBBA HÄCKEN AV SIG OM MAN HAR EGET FÖRETAG, SPECIELLT OM MAN HAR ETT ANTAL ANSTÄLLDA. iVARJEFALL OM DU INTE ÄR FÖDD MED GULSKED I MUNNEN.fÖR DÄR FINNS DET JU KAPITAL.

KeramikeniSkredsvik
0

Sanslöst!

Ulla
0

I dag för ett år sedan - men fortfarande aktuellt. Har säkert inte ändrats ett enda dugg sedan dess.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_