Keramik iFokus

Keramik

Etikettermaterialråvarorleror
Läst 1484 ggr
Mullvaden
0

Lim

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är ny med det här och har de senaste dagarna läst en massa inlägg om allt möjligt. Vad mycket kunskaper och annat roligt det finns.

Känner mig ofta ganska ensam i verkstan (som väl många andra) och det känns kul att kunna få kontakt med likasinnade på ett så "smidigt" sätt (jag har ägnat flera timmar åt att sätta mig in i hur saker fungerar och är inte så händig med datorn, men man tränar väl upp sig)

Nu har jag en fråga om lim. Jag gör ofta saker med detaljer tex metalltråd eller plåt som måste limmas och jag önskar tips på bra lim som inte är så giftigt. Hittills har jag använt Araldit som ju är ett tvåkomponentslim som är väldigt otrevligt att andas in ångorna av. Kan någon tipsa om något bättre?

Skickar med en bild på nya änglar som jag limmat hår och vingar på.

Vanja-K
0

Kul att du gillar saiten. Det gör jag med.

Jag använder Locitite  Superattak. Om det är giftigt vet jag inte. Det luktar iallafall inte speciellt. Finns att köpalite överallt.

Häftiga änglar du gör!

pyromanen
0

änglar verkar vara en mycket populär grej att göra!  Och alla är olika, dessa var verligen dina egna!  Vi kanske ska ha ängelutställning he he Skrattande

Vanja-K
0

Jaaaaa, det kan vi ha. Har en som är matt svart.

Anmaja
0

Jag använder Panduros vita Hobbylim och det är jättebra, tål maskindisk om det skulle vara nödvändigt. Det jag limmar är kanske större ytor än Du gör, för jag jobbar med grövre saker än det fina håret på Dina vackra och roliga änglar.

Anmaja

Obränd ännu så länge…

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Ulla
0

Jag tycker du är ganska bra kompis med din dator.  Du har ju lyckats komma igång och tom fixat bilder i ditt fotoalbum.

Visst är det härligt att ha någon att "prata" med som är lika intresserad av keramik som man själv är. Familjen hemma är det ingen idé att försöka med.

En utställning med bara änglar. Hm, varför inte. Obestämd Jag tycker det var ett bra förslag. Det verkar vara många som gör änglar så det kanske inte är så svårt att få in bidrag till utställningen. Vad säger ni, ska vi köra?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Vanja-K
0

ja, varför inte?

Mullvaden
0

Tack för tipsen och de uppmuntrande orden!

Ska prova och se om de nya limmerna är bra.