Keramikhus
Finns det någon här som tillverkar små keramikhus?

Jag har gjort några stycken. De är ifs väldidgt små ca 3cm höga i Porslinslera.
Så vackra hus! Tänk att det enkla oftast är så vackert. Jag googlade Helle men hittade inget, vet du om hon har nån hemsida? Var håller hon hus?
Du får gärna framföra komplimangerna om du har kontakt med henne!
//Jessica
Hon har ingen hemsida än, men finns ute hos oss i Akalla by. Jag ska framföra din hälsning, hon blir säkert glad.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

#6 Kul huslyktor .
De hus jag tänkte mig är mer som ett riktigt hus med fönster och dörr. Jag tillverkar såna själv ibland och jag var nyfiken på om det fanns flera som tillverkade sådana.

En del människor skryter om sina barn men jag skulle istället vilja passa på och skryta lite om min mamma. Hon gör mest slott men också en del hus. Jag har fotograferat dem som jag har hemma men jag ska försöka fota alla de fina hon har hemma hos sig också.
Jag lägger in en bild här och om någon är intresserad av att se fler slott så kan ni kolla på min sida under mina foton.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Vilken härlig blandning på hus det blev. Får man se dina också Veka?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#11 och #12
Charmiga hus du gjort. Tänk så mycket olika saker man kan göra med lera….
En fyr som spagettiburk - den skulle min man gilla.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
På tradera säljer någon just nu en bok om keramikhus. http://www.tradera.com/auction/aid_27019663

Så fina och charmiga hus alla har gjort!
Hej!
Är nu ny medlem i Fokus och vill passa på att säga att jag också har tillverkat små keramikhus. Jag har använt små stämplar till scrapbooking för att göra mönster på husen med. Det blev jättefint. Har ännu inte bränt husen, men kanske kommer en bild sedan. Mina små hus skall sitta på armeringsjärn i trädgården.
Snuggis
Gör huslyktor som man hänger..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Har kavlat hus som jag skall arrangera en ljusslinga i och sätta på hyllorna som står på vår innergård. Det skall bli en tomtestad lite lagom till jul. Jag är mycket förtjust i hus för det sätter igång min fantasi om vem som bor där … Har ett häxhus med värmeljus i som just nu är övervuxet med krasse men inatt så var det frost så ryker krassen. Den klarade sig tack vare att vi har en innergård och där är det varmare.

Jag rekommenderar mina kunder att för säkerhets skull ta in dem före frosten. I o med att keramiken e porös antar jag att det ka frostspränga om man har otur.