Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1971 ggr
Sagakeramik
0

Planering

Hej

Sitter här med min nya kalender för 09 och planerar in lite olika evenamang jag vill åka på.

Är det någon som vet när följande evenemang äger rum:

Konsthantverksmarknaden i köpenhamn

KHVC:s marknad i Göteborg

Formex höst mässa

Båstad konsthantverksmarknad?

:)

Rozzy
0

Formex vårmässa..

Sagakeramik
0

Den har jag redan skrivit in:)

ijonsson
0

Båstad är alltid sista helgen i juli.

Sagakeramik
0

Ok, tack! Ska skriva in det.

Ska du vara med där i år?

Sleipnir
0

KHVC,s marknad brukar vara vid augusti, ibland i början av september.

abbis
0

formex sista helgen i aug eller första i sept..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

jose
0

Köpenhamn…

Kunsthåndværkermarkedet 2009 afholdes  13. - 15. august.

Markedets egen hjemmeside:

http://www.kunsthaandvaerkermarkedet.dk

Markedet giver rig mulighed for at orientere sig i det store udvalg af keramik, glas, tekstil, smykker og andet, som årets mest markante markedsbegivenhed byder på. Hjemmesiden opdateres omkring starten af juni måned, hvor årets deltagere præsenteres.

Sagakeramik
0

Tack för tipsen! Ska skriva in dom i kalendern!

ijonsson
0

#4 Tyvärr tillhör inte Båstad mina favorit mässor.. så det återstår att se om jag ställer ut där till sommaren.

Godsagare
0

#9 (även andra…)

Berätta gärna om Båstad. Vad är dina anledningar? Själv har jag funderat på att ansöka för nästa år. Kan vara intressant att höra vad andra tycker om den då jag inte själv besökt den…

Sagakeramik
0

9 Jag har hört att kvalitén på marknaden sjunkit de sista åren, är det därför du inte ska/känner för det?

ijonsson
0

#10 11  I mitt tycke har kvalitén sjunkit en hel del… Och tyvärr är det en mässa där det gäller att ha lite tur, för det är så otroligt stor skillnad på platserna. Vissa stånd står så illa till att publiken missar dem. Medans andra platser står så centralt att det inte går att missa. Ändå kostar platserna samma (förutom hörnplatserna som är dyrare). En annan nackdel för oss är att det är OTROLIGT många keramiker… En annan sak är att publiken tröttnat på Båstadmässan då den ser likadan ut som den alltid gjort (utom kvalitén, som är lite sämre). Köpkraften är svaaag…! Jag tror det kunde vara bra att ändra lite - ta in nya utställare, byta platser, sålla hårdare vid intagningen… Oj vad bitter o sur jag låter va..!? Hmm, det var ju inte bra… Men jag gillar helt enkelt inte att det är så orättvist med platserna! Lottning vore bra!

Sagakeramik
0

12

Tack för infon, bra att veta! Jag ska i alla fall dit och titta, får se vad som händer sedan. Är lite skeptisk mot marknader. Det verkar så himla bökigt att släpa runt på allt.

Så de lottar inte ut platserna?

Vavrakeramik
0

Det är bökigt!

Sagakeramik
0

14

På vilket sätt är det bökigt?