Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 4080 ggr
LeWE
0

Skicka keramik

Vet nån nåt bra sätt att skicka keramik säkert o billigt? Har skickat med posten med dåligt resultat fast jag tyckte jag "packade" väldigt väl med bubbelplast o plastchips, tyvärr gick keramiken sönder ändå!Ledsen 

Tacksam för tips…

Jordemor
0

Jag har låtit göra en rejäl trälåda med lock som jag skickar i.Sen använder jag bubbelplast som jag lindar runt varje föremål. efter det så stoppar jag ner föremålen i trälådan och fyller den helt proppfull med små vita chips, blir det plats över så fyller jag på med bubbelplats. Jag tror att det är viktigt att packa fullt så sakerna inte kan röra sig i lådan då går det bättre.. Jag skickade nu i våras till en utställning i Enköping och sedan i augusti till Californien USA och vad jag hört förut är att jag "packadtföredömligt"

Och så förståss dit med massa lappar om ömtålig gods**_

hanskas varsamt och sånt

_**

Bussgods verkar vara ett bra sätt tycker jag, dom är varligare än posten.

hälsar Åse, Jordemor

Jessika
0

Det låter som att det är dyrt att skicka keramik….

abbis
0

Jag skickar inget med post…dom kör allt på löpande band ner i containrar hamnar ditt paket underst så är det kört…står inte för skador som dom orsakar heller…Det är BUSSGODS som gäller billigt och smidigt ..Jag är reggad som kreditkund och då blir det billigare.Är det skador på gods så har dom en försäkring som täcker allt om du packat väl…ett paket upp till 5 kg kostarrunt hundralappen ifrån mig…lite dyrare om man skickar från norrland..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LeWE
0

Tack för tipsen, jag har nog börjat luta åt bussgods själv.

Jordemor
0

Till USA blev det rätt dyrt runt 1000.-  hoppas nu att jag får något sålt för jag har satt så rejäla priserOskyldig att en såld  vara så har jag igen fraktkostnaden. Annars får jag väl tänka att det är rätt häftigt bara att ha haft sina prylar i USA också

Ulla
0

Hur kommer det sig att du säljer keramik till USA? Det låter spännade.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Jordemor
0

Ja du Ulla, jag är medlem i en förening för synskadade konstnärer och konsthantverkar och i den föreningen har man varje år en utställning nånstans i Sverige. Senast var det i våras i  Enköping.

Efter den utställningen hade ett college i Californien fått nys om oss och fick då se bilder och bildspel från den utställningen och utifrån det så inbjöds 10 av föreningens 36 medlemmar till denna årslånga utställning i USA av dom 10 fans alltså jag men även min väldigt synsvage pappa med, han är aktiv konstnär i Blekinge idag. Inte illa eller hur?Skrattande Förra året var hela gänget till Vietnam och kontakter finns i bl.a Spanien också. Inom föreningen håller vi på med massor av olika tekniker. trä, textil, glas,ikonmåleri, keramik,skulptur, betong, och massor mer. Så ser ni nångång att vi finns nära er så är ni hjärtligt välkomna att kika vad vi synskadade har att erbjuda.

hälsar Åse, jordemor

joggman
0

Jag har skickat en hel del med post, det har alltid gått bra. Även en hel del små hästar för värmeljus som skrymmande brev, och de har en hel del små känsliga delar, speciellt öronen.

När jag packar paket så tar jag en plastpåse som är något större än godset. Jag packar godset i påsen med frigolitchips så den blir smockfull och stänger påsen. Sedan packar jag allt i en större låda som proppas med frigolitchips. Då gör det inget om de olika påsarna åker runt och kommer åt varandra, de ligger så välpacketerade separat. 

Mina alster hör inte till de mest hållbara, det är i huvudsak hästar, där öron och även huvud och hals kan vara känsligt, som jag skickat på detta vis. Inget har hittills gått sönder! http://lerkusen.info.se

Ulla
0

Bra tips Pia J. Och söta hästar.

Du vet väl att du har en personlig sida här där du kan berätta litet om dej själv för alla oss nyfikna. Du har också ett fotoalbum där du kan lägga dina bilder och på din personliga sida får du också länka till din hemsida. Om du länkar tillbaka till Keramik iFokus så får du en länk på vår länksida också. (Det finns många hästintresserade på iFokus.)

Hör av dig till mig om du är intresserad.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Hanna--
0

J

LeWE
0

Jag har inte skickat så mycket men tycker också det är svårt med betalningen, sist bad jag om betalning innan jag skickade, för att slippa "postförskottsbeloppet", det gick ju bra, trist bara när man får skicka en gång till för att det gått sönder, då tycker i allafall jag att det är svårt att ta betalt en gång till!!!Fundersam

abbis
0

Fakturerar numera…funkar bra..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/