Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2122 ggr
pyromanen
0

Julplanering?

Blev småstressad när jag såg Vävras hemsida idag där det redan är tänkt på julen och var i Köpenhamn här i veckan, och där börjar de också plocka fram julsaker i affärerna…  I min egen lilla minimala affärsverksamhet har jag tänkt bränna "julsaker" runt 15 nov …. är det jag som är på tok för sent ute?

abbis
0

Absolut inte pyro…Det är du själv som bestämmer hur och när du vill plocka fram julen.Ikea gjorde det i augusti jag gör det i mitten av november pga av ljustakarna till advent…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LeWE
0

Lite tomtar har jag börjat göra men ställer inte fram dem förrän till 1:a advent.

Hallaberget
0

Ja inte nog med att julen är stressande i sig, sen ska det bli julstämning på ens alster också. Jag anstränger mig inte alltför mycket. Doppar bara mina hästar i Cebex röda 47119 så får det vara nog.Hoppas ni andra har lite mera energi!

Hälsningar Agneta

fyra
0

Kavlar hjärtan på längden och tvären gör juletiketter,änglar och andra mindre saker som är lätta att säljatill julsugna,hopppas på bra väder hela november eftersom allt ska rakubrännasTungan ute.

LenaStina
0

Var på hantverksmässa nu i helgen och där var det gott om julsaker. Jag själv hade med ett gäng tomtar som sålde bra. Trodde folk hade tomtar så det räckte, men man vill tydligen ha fler.

Jag börjar ganska tidigt med vissa julsaker som jag vet säljer bra så slipper jag den värsta stressen närmare jul.

I vår lilla butik julskyltar vi inte förrän till 1:a advent.

Vavrakeramik
0

Pyromanen- kan trösta dig med att min julplanering mest skett vid skrivbordet! Har lagt all tid på att fixa hemsida istället för att göra julig keramik… Det som hinns i verkstan e inte så imponerande.

Godsagare
0

Taxinge börjar nästa vecka så snart kan jag sluta tänka på julen. ;)

Vet inte hur lång tid det tar innan jag börjar tänka på nästa jul? Jag vet att jag ofta ångrar mig att jag inte har fler "julinspirerade" alster, jag skulle gärna vilja ha tomtar och änglar och annat som jag tror skulle sälja. Jag har mina "tomtemask-ar/-er". Det är allt.

Allt beror väl på när man ska sälja sina julsaker, hur mycket man tror sig sälja, hur mycket tid man har att lägga på tillverkningen osv.

Jag kan ju bara jobba med keramiken utanför mitt ordinare 8-17 jobb så då gäller det att ha framförhållning.

Kanske inte ska jämföra sig så mycket med andra? Känn efter själv vad som passar dig, vilket tempo du vill hålla etc. Vi ska ju ha kul under tiden eller hur?