Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2738 ggr
Vavrakeramik
0

Kommentarer - ny hemsida

Jag har lagt ut en ny hemsida. Vill gärna ha konstruktiv kritik av utseende och av innehåll. Ps. Headern (den som e upptill ska bytas ut) samt att galleriet ej är klart.

Tack på förhand! Helen

GuNi
0

Tycker din sida är mycket bra, man behöver inte "leta runt" för att hitta information. Snyggt också utan en massa onödigt plotter som stör ögat.

april24
0

Tycker också att sidan är bra. Enkel och överskådlig och fina bilder + grejer.

Bregotta
0

Snygg och ren utan plotter! Ser fräsch ut och är lättnavigerad! Skrattande

kinnekulle
0

Det ser jättefint ut Helen. verkligen, rent och snyggt och man slipper fundera på var man skall trycka för att komma dit man vill. jättebra!! som vanligt är det enkla bäst!

A.M.L.
0

Mycket snyggt! enkelt och bra.

A.M.L

Ulle
0

Hej Helen,

Jag tycker också att hemsidan är snygg och lättnavigerad. Bra också att den är lik bloggen fast spegelvänd. Det ser ju lite tomt ut i ovankanten men det blir nog bra när du har bytt header. Har du kollat sidan i både Firefox och Explorer? I Explorer ser allt ok ut men i Firefox funkar inte bildramarna till höger på startsidan (de är mindre än bilderna så bilderna kryper utanför ramen).

Ska bli kul att se när ditt galleri är färdigt också.

//Ulle

It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

jose
0

tjaaa…lite kalt, opersonligt och tråkigt och saknar lite färgTyst

pyromanen
0

Tycker allt mer att de enklaste är de bästa. Den tiden då det var häftigt vad tekniken kan åstadkomma är passerat, så man behöver inte ha introfilmer, saker som rör sig, bokstaver i alla färger eller bakgrund som gör att man knappt kan läsa vad som står om inte det finns en speciell anledning till det.  Så din sida passar bra i min smak, och antar att ditt namn + nån typ av bild eller logga kommer med i toppen.

ijonsson
0

Ja, jag håller med många av de andra att det är fint o enkelt! Det bästa med första sidan är den fina jul-på-vävra-bilden! Snyggt med lite röd färg i texten och snyggt foto. Utan den bilden kanske det blivit lite FÖR blekt, så jag tycker det var perfekt avvägt med en liten färgklick precis där!

pyromanen
0

I överskriften är Vävra med litet v och keramik med litet k, längre nere med versaler?

Vavrakeramik
0

Tack för era synpunkter. Jag gör lite förändringar eftersom. Svårt med avvägningen avskalat mot färg tycker jag själv.

Helen

Danielsdotter
0

Hej!

Jättefin hemsida. Den är helt i min smak, enkel och avskalad. Det som slår mig är att det är svårt att läsa vilka öppettiderna är i rutan "Jul på Vävra keramik", då den bruna texten är skriven över granriset. Hälsningar Lotta

Vavrakeramik
0

#12 på min dator e texten ovanför granriset, mot vit bakgrund. Hm, e det samma som Ulle beskriver i #6? Får höra med nån mer tekniskt lagd människa.

Ulle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en skärmdump, så får du se hur det blir i Firefox, om det kan vara till någon hjälp…

Ulle
0

Ett tips Vävra, är att du gör färdigt bilden i Photoshop med text och ram och innan du publicerar den på hemsidan. Då spelar det ingen roll vilken webläsare den visas i för då är den ju som den är. Hmm, svårt att förklara men jag hoppas att du hänger med i resonemanget.

//Ulle

Danielsdotter
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen! Så här ser bilden ut i min webläsare. Helt olikt hur det ser ut i Firefox. Själv använder jag mig av Explorer. /Lotta

Vavrakeramik
0

är det just de bilderna med text i? eller ser nåt annat också konstigt ut? Jag kan tyvärr inte hantera Photoshop.

candra
0

Grattis till en välplanerad och snygg sida! Den måste ha krävt en del arbete…?!

Jag läste att du ska byta ut "headern" och jag vet inte vad som ingår i den riktigt, men om du vill ha synpunkter på den befintliga (det kan kanske vara bra i formgivningen av nästa?) så tycker jag att bilden i vänstra hörnet är lite för blek i sammanhanget. Kanske du kunde få in lite mer färg här uppe helt enkelt? (Annars är jag som många andra stor fan av det sparsmakade uttrycket.) Det ser ut som att det stora "Vävra keramik" är lite, lite mer åt det lila än övrig text (?)- kanske man kan ta ut svängarna lite mer och göra skillnaden större? Och kanske försöka få bild och text i headern att samspela lite mer?

Och så tyckte jag att det där med öppettiderna i själva texten är aningen svåröverblickat. Här alltså:

"Öppettider och aktuellt
Lördagsöppet 1 - 22 nov

Lördagar kl 12-16

**
Jul på Vävra Keramik 28/11 - 21/12**
Julkafé med äggost

fredag 12-18

lördag - söndag 11-17"

…Har du öppet endast lördagar t.o.m. 22 nov, och sedan helgen efter börjar du med öppet fredagar och söndagar också? Kanske du i sådana fall kunde skriva något i stil med:

"Öppettider och aktuellt

1 - 22 november: öppet lördagar kl 12 - 16.

28 november - 21 december: Jul på Vävra Keramik, Julkafé med äggost. Öppet fredag kl 12 - 18, lördag och söndag kl. 11 - 17."

Det tycker i alla fall jag är tydligare.

I övrigt, som sagt, en mycket fin sida!

mangobango
0

Bra jobbat. Jag tycker det ser fint ut. Tilltalar mig.

Jag föredrar mindre mängd text. Så kort som möjligt= så många som mäjligt läser.

Och om texten över riset. Ända färgen till röd, så syns den oavsett webläsare, om man inte är färgblind, för då flyter grönt-rött ihop…

Vavrakeramik
0

Nu har jag lagt in min reklamflyers istället för riskvasten samt att kursreklamen e gjord som en bild (tack Ulle)

Ni som har andra webbläsare o dyl. Ser det snyggt ut nu? Tack för alla synpunkter, jag tar dem till mig. Helen

Danielsdotter
0

Det ser jättebra ut!

Rozzy
0

Den ser toppen ut!

Vavrakeramik
0

Va bra, tack för hjälpen. Hur skulle jag klara mig utan mina iFokus kompisar!!!