Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 1650 ggr
pyromanen
0

Glad

Bränner idag. Började tidigt i morse.. alldeles stilla, mörkt och frostklart ver det. och långsamt har det blivit ljust medans jag eldat, småplockat och druckigt kaffe. Mår SÅ bra av att elda. Är så häftigt också att börja med en liten fin brasa i botten, kaffe och småfrysa och vet att inanan jag lägger av ikväll så blir det hektiskt och 1300 grader och så varmt att man nästan bränner sig när man kastar in ved och vatten direkt ur tilbringaren istället för kaffe…. Glad

Fler som är glada?

lotta2
0

Jag är glad för att jag beställt det sista teglet till min ugn, och det ska komma om någon dag! Så förhoppningsvis får jag också snart uppleva den härliga känslan du beskriver, Pyro. Lycka till med bränningen!

Annars är jag också glad för att det varken regnar eller blåser idag vilket det har gjort nästan hela hösten här i Halland!Så idag ska jag njuta lite ute jag med!

[rolnor]
0

pyromanen,

Låter riktigt härligt, avis, ved har jag aldrig använt, låter så fysiskt på nåt sätt, har läst om folk som börjat bryta upp köksgolvet när veden tagit slut innan topptemp(!!)Cool

pyromanen
0

Ingen risk, vi har klinkersgolv i köket (och närmare 60 kubik torr ved i vedbon), men tack för varningen.

det är fysiskt!

chja1004
0

wow det lät nästan religöst! Det är något visst med vedeldning som att bli ett med naturen. Att sedan få en sådan fin dag att göra det på måste vara lycka…

Umerkajeff
0

Glad för din skull

pluppan
0

ååh pyro det låter helt underbartSkrattande

kinnekulle
0

Hej Pyro, är du ganska mör nu? Det låter underbart, antar att du har haft samma super väder som vi idag, blå himmel och sol. Anar att du kommer att ha underbar natt sömn: Känns det bra tror du det blir en lyckad bränning? Kan du lägga ut några bilder, när de kallnat. Hoppas iaf att du är nöjd, det låter härligt!!!!

pyromanen
0

#7: yess, nu ligger orthon 11 platt och det gör jag med:-) 

Gick väldans bra idag 8med förbehåll för att jag ju inte sett resultaten än) men jag hade lyckats med att sätta ugnen så att tempen blev samma uppe o nere och så tickade den på så snällt hela vägen och inte gick det åt mycket ved heller.

lotta2
0

Grattis! Hoppas du får ett härligt reultat också! Visa gärna bilder om du känner för det, och få oss andra stackare utan ugnar ännu mera saltsugna!

Ulla
0

Åh, vad härligt det låter! Tänk om man var en liten fågel som kunde flyga runt och kolla in vad som händer ute i riket. Tungan ute *dreglar*

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

kinnekulle
0

Till Lycke, Pyro, wow vilket dagsverk du gjort, och ja e säker på att det blir en kanon bränning, är det något som skall gå till någon Julförsäljning, åh shit vad jag e nyfiken!!! Jo förästen, vart hittar man dina saker? Skall du vara med på någon marknad, mässa?

pyromanen
0

#11 Tack!  (Man ska inte tro på kanonbränning utan sänka förväntningarna för att kunna bli glatt överraskad man man öppnar :-))  Jo, det är en del julsaker med, men mest beställningar. Bland annat nåt så upphetsande som pensionsavgångspresenter till medlemmer i ett större fackförbund (fniss).  Ska vara med på Julmarknad på Alsters Herrgård i Karlstad och på Not Quite i Fengersfors. Har du grejer i Karlstad nu också?

kinnekulle
0

Hek hej förstår presis hur du tänker, då jag sällan själv tar ut något i förskott, dessa garderingar, jag och min syster pratar om det ibland, hon är presis tvärt om, glädjer sig jätte mycket i förskott för saker och ting, och blir ju naturligtvis besviken om inte förväntningarna infrias, men hon resonerar som så, att hon har ju iallafall varit jättehappy över grejen en gång istället för ingen gångFörvånad Ja denna syster och visst, hon kanske har rätt, jag blir bara så rätt att bli besviken, men hon har ju vunnit glädjetimmar!!!

Nej jag har inte hunnit med något till Karlstad iår, för bli nästa år om de fortfarande intresserade, skall skicka ner lite till Vävra och så har jag grejor i Udevalla på museet och på Sätergläntan, sedan två julmarkander, sedan….pust Julafton!!!!!

Skall ev upp till Stockholm nästa helg, och kanske ut till Gustavsberg, det vore så himla roligt!

kinnekulle
0

Hur går det Pyro, blir det några bra avgångspresenter, är bränning =) eller =(

pyromanen
0

Glad igen :-)  Ovanligt jämnt. Bortsett från nån annars fin skål med en stor klick brun gägga som droppat ner från taket, några muggar med böldpest och några småsaker som fått för lite så ser det riktigt trevligt ut :-)  Återkommer i fotoalbumet när jag hinner så långt.

Ulla
0

Så då är det fritt fram nu att gratulera. Härligt att det blev bra.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pluppan
0

grattis pyro!!

lägg gärna ut bilder så att jag får drömma mig bort en stund i  saltglaseringens underbara värld….(sitter på pengajobbet idag)

tittade på betongsulan igår kväll och tänkte att om jag koncentrerade mig riktigt mycke så kanske det skulle ploppa upp en färdig saltugn på den men nej…….den var fortfarande grå och platt

lotta2
0

17, haha, hade det gått med tankearbetet så hade jag haft en hel ugnspark här hemma…Flört

Ja, vi vill se bilder Pyro!! Drergelbilder på vackert salt…Inte snorgeggan från taket utan härligt knottrigt smaskigt salt… (OM du vill och hinner såklart)