Presentkartonger?
I en annan tråd diskuterades inslagning av paket. Jag har funderat över att skaffa nån form av presentkartonger i olika storlekar. Är det nån som använder sig av det. Typ: i med silkespapper o "krukan", lite papper överst, tejpa igen kartongen och klistra på en snörstump!
Nån som testat eller kanske har erfarenhet från andra brancher hur de gör? Det skulle ju bespara en hel del tid och med rätt kartonger kunna se riktigt snyggt ut. Vad tror ni?
tycker att det känns lite klent med papperskartonger runt keramik men det kanske funkar
jag är svag för vackra trälådor….ja, jag vet att de är dyrare men mmmmmm……I LIKE!
gå in och kolla exempelvis på http://www.solnaladfabrik.se/
Till specialbeställningar, typ företegspresenter och sånt, använder vi kartonger från en pappers/kontorsgrossist som heter Paul Hall med huvudkontor/lager i Jönköping. Dom har hyfsat utbud, skapliga priser och är trevliga att ha att göra med.

Tack för dem tipsen. Har funderat på trälådor också.
Jag med gillar trä, har snickrat egna för kakel och håller på att göra även för annat gods :)
Tjenare googla på grycksbo kartong så hittar man litegranna..

Till vävra, du som håller till utanför Kungälv har du testat Åke Nordahl, dom har det mesta inom förpackning, bl a silkespapper i olika färger påsar kartoner, vet dock inte om dom har trälådor, Dom finns i närheten av Göfab i Gamlestan i gbg.

tack för tipset sleipner, dem hade jag inte hittat. De ser ut att kunna ha lite snygga kartonger.

Svårt att hitta rätt storlek tycker jag, dom flesta kartongerna verkar vara gjorda för smycken och kläder, och ev för typ en mugg. Inget större. Jag letade hos alla jag kunde hitta på nätet nu i höstas men gav upp p.g.a. att jag aldrig hittade rätt storlekar. Det ska nog till ganska stora mängder för att man skall specialbeställa tror jag.

Håller med avalon, mest veka klädkartonger o för smycken o choklad.
Jag tyckte att Nordahl såg intressant ut, med tanke på att "slå in i stötdämpande och ner i snygg påse". Har beställt katalog som jag ska studera noggrannare.
putt till Gunni

Nordahl har att litet sortiment av vita presentkartonger för just tyngre saker som keramik och glas. De passar säkert inte alla standard keramik, men några. Typ t.ex. mugg, kanna mm.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Kanske har www.packoplock.se eller www.witre.se det du söker.
Eller gå in på gulex.se och sök på presentkartonger eller kartonger.
Håller med om att det blir nog svårt att hitta rätt storlekar -såvida man inte har en speciell produkt som man vet att kartongen passar till. Jag har en del kartonger (begagnade) i försäljningsdisken, men tycker oftast att det är lättare att använda well än att leta fram en passande kartong.
Har svårt bara med bärkassar och påsar. Tre storlekar har jag, men tycker ändå att jag ibland behöver större eller någon mitt emellan. Jag har handlat emballage från www.tingstad.se/ de senaste gångerna, men Nordahl verkar ha också ha mycket att välja mellan
Le mera me lera! 🙂
www.kajsaskeramik.se

Jag fortsätter med silkespapper, wellpapp och omslagspapper!