Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 3861 ggr
WhiteLily
0

Behöver råd--->Stanton?

Hittade en keramikugn av märket -Stanton k 401-   från -99.   Kostar 25.000. 170 liter.  Är det någon av er som hört talas om det märket. Hittade ingenting om fabrikatet på nätet.  Skulle vara knappt använd…

Mvh Lily

Bregotta
0

Här är en länk till deras hemsida! Kan inte hjälpa dig mer tyvärr, har själv inte någon erfarenhet av deras ugnar.

tomica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder två här i gustavsberg varav en är en k401 och den andra är större,och dom fungerar alldeles utmärkt.. Sen står det i stora ugns hallen minst ett tiotal stanton 275 liters med olika automatiker som andvänds av en massa olika konstnärer och keramiker.. någon sa att dom verkar vara känsliga i valvtaket,sprickor i stenar med en följd att små partiklar från stenarna kan hamna på godset osv.. Men det gäller säkert andra fabrikat också antar jag…

På bilden ser du en k401..

kittin
0

tack vet ni var ugnarna säljs i sverige och finns det reservdelar om något går sönder

WhiteLily
0

Men vad tror ni om priset, ska man betala 25000 för den…

tomica
1

Tjugotusen tycker jag du kan bjuda om den är i ett sånt skick man påstår och att den har en bra automatik som passar dig,sen gör det inget om det finns sättmaterial till också… Kolla om Lars Tärn el Bosse på Cebex Göteborg har info/kanaler för stanton, det går säkert att beställa direkt av Stanton England också..Glad