Keramik iFokus

Keramik

Etiketterböckertidskrifter
Läst 954 ggr
Ulla
0

Ny prenumeration.

Jag har nu bestämt att jag ska prenumerera på Ceramics Art & Perception och eventuellt också på Ceramics Technical. Jag har sett några nummer av dem och båda verkar bra. Dessutom är det trevligt att det verkar som om de visar keramiker från hela världen - också från Norden. Det som hittills avhållit mig är att jag helst vill betala med mitt Visakort (eftersom det är enklast) men jag är samtidigt litet rädd föra att göra det. Får fundera på hur jag ska göra.Fundersam

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

L.A.E
0

Hade båda i några år 97-2001,  men tyckte att det blev för dyrt.Dom var verkligen mycket bra .Kostade från 10-16 dollar styck på den tiden.Tyckte bäst om Ceramics TECHNICAL massa bra tips .Vi har ändå för många nu både franska,tyska och engelska.

MEN GLÖM INTE ATT VI HAR EN SVENSK TIDNING  

Tidskriften SVENSKT KONSTHANTVERK  www.svensktkonsthantverk.se

lotta2
0

Ulla, det brukar aldrig vara några problem med att betala på nätet. Vad jag har hört att man ska vara observant på är att när man betalar med kort så brukar man bli omflyttad till en säker anslutning. Då kan man kolla att hemsidan börjar med https vilket är ett tecken på att den är "säker" och krypterad. Jag betalar inte med kort om det inte står det det i adressfältet. Har hiitills inte haft några problem med kortköp via nätet och jag betäller en hel del ifrån USA bla.

Jag gillar också Svenskt Konsthantverk!

L.A.E vilka tidningar rekommenderar du? Jag skulle gärna vilja ha fler tips på intressanta tidningar.

L.A.E
0

Ja du Lotta 2,inte är det lätt att rekommendera tidningar,lite av tycke och smak.Men  här är tre 

www.ceramicreview.com  ,,,,  www.revue-ceramique-verre.com

www.ceramics.de   .  Engelsk,Fransk,Tysk …Hmmm kunde bli en vits det här….

Vi har även på våran länksida bra tips ,att gå in på .Man kan hitta mycket kul  och  nyttigt som lera ,maskiner mm,m .

L.A.E
0

Hej igen, gå in på  Tyska länken  ockh tryck på

keramik-portal   och sedan in på   Einkaufsfurer  där finns lera och maskiner

lotta2
0

L.A.E, tack för tipsen. Verkar finnas en hel del att kika på där av intresse.Tack igen!

EvaLeraMM
0

Har du kollat med din bank vad de har att erbjuda när det gäller betalningar via nätet. Jag har bank via internet hos FöreningsSparbanken och de har ett e-visa kort. Då skapar man bara ett kort med den summa som de får dra. Företaget du handlar av kommer bara åt den bestämda summan. Hur det funkar kan du läsa på deras hemsida. Kanon bra tycker jag som beställer dekaler från USA.

abbis
0

PÅ tal om att vara försiktig med batalningar över Internet…..

Idag fick jag ett brev från min skattemyndighet som sa att jag minsann inte betalat min moms förra månaden…Kollade då på min internet bank..mycket riktigt var över föringen gjord men på ocr numret  så stod det ett nr som jag överhuvudtaget inte känner igen…Kollade med skattemyndigheten det visade sig vara ett AB-bolag i örebro som jag aldrig hört talas om..ringde kundtjänst på internet banken och dom sa att jag minsann knappat in o godkänt deras nr…MEN hallå kan det inte bli fel efter det jag har lagt in mitt ocr nr som är mitt person nr …NEJ svarar tjänstemannen..Förklara då för mig var jag skulle fått tag i detta AB-Bolags nr inkl deras kod..Det kunde han inte ..Det är lika logiskt för mig som att bli skjuten sa jag…Ja han kunde bara se att jag knappat in detta nr…Pengarna fanns nu på ett annat skattekonto och dom måste jag själv se till att få tillbaka…Ringde då det telefonnr som jag hittade på eniro…HAN hade aldrig hört talas om detta bolag…Började svettas rejält här…fick då veta av en tjänste man på skattemyndigheten att dom kunde minsann inte flytta på mina pengar ..skulle bolaget vägra så fick det gå till ett civilrättsligt mål…suck…Min bank som brukar sätta in fel på mitt konto frågar aldrig när dom gjort fel då flyttas pengarna utan mitt medgivande…suck igen..nu skriver skattemyndigheten ett brev till bolaget och uppmanar dom att betala tillbaka pengarna till mig..

internet banken gör aldrig fel har jag lärt mig och du som enskild person har inga rättigheter om dom inte hittar felet..

Godkänn aldrig något förrens du ser att det är rätt OCR nummer du betalat till..Jag är 200% säker på att det var rätt OCR jag skrev pga att det är mitt presonnr för gör man fel eller slår bara en siffra fel så får man upp ett felmeddelande…det skall alltså vara vattentätt….eller…..Hur i helskotta har jag kunnat slå 15 siffror i rätt ording till ett bolag jag inte ens vet vilka dom är..??!!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

KeramikeniSkredsvik
0

Skrämmande abbi!! Jag anser som du, hur tusan ska du kunna skriva så många siffror fel speciellt när det är ditt personnummer det gäller. Mycket skrämmande. Hoppas verkligen att det löser sej!

/Sofia

abbis
0

Det har löst sig efter många samtal …Nu ska bara skattemyndigheten få ett godkännande av AB-ägaren att flytta pengarna,men det skall inte vara något problem ..trodde dom

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/