Keramik iFokus

Keramik

Etiketterformadekorera
Läst 1647 ggr
purpur
0

Fästanordning

Hejsan alla keramiker!

Jag undrar om någon har förslag på hur man gör en fästanordning för spik på en platt yta på 5-10 mm. Har tänkt göra platta figurer som jag ska hänga på utsidan av huset. Men jag vill inte göra hål som går rakt igenom hela figuren (och då man därmed måste se spik-eller skruvhuvudet i figuren.) Hur ska jag göra? Några förslag?

Mvh. Purpur

[rolnor]
0

Går att limma på ett fäste på baksidan, har brukar limma på en bit spånskiva som sedan går att skruva i.Glad

niten
0

Använd flytande metall då kan du fästa vad som helst på vad som helst. Finns att köpa på järnaffärer

[rolnor]
0

Flytande metall är väl nån variant av Plastic-Padding eller?Glad

purpur
0

Tack för svaren!

BKform
0

Du kan också sätta in en krok gjord av kanthaltråd (elementtråd) när leran är blöt och bränna fast den, så gör jag även med hängsmycken så slipper man göra hål i själva smycket (tunn tråd såklart).

Grodan77
0

enklast tror jag att du anv änder samma hål som tex telefoner man hänger på väggen…… ser nästen ut som ett nyckelhål upp o ned. (funkar visseligen inte på väldigt tunna saker typ kakelplattor)

Stick ned skruvhuvud (större än vad du kommer ha sen pga krympning) dra den sedan uppåt när den är nedgrävd…hmm…vet inte om det bvar någon bra beskrivning, enklast att kolla på något sopm har detta…

Lycka till //Terra