Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 1234 ggr
Jessika
0

Ny Ugn!

Hej,
ville bara berätta att jag fått hem min keramikugn idag och jag är sååå lycklig. Glad Den är blank och jättefin, trodde inte att en keramikugn kunde vara sååå fin.

Jag har inte fått den inkopplad än men jag återkommer väl när det är dags att fira för den första lyckade bränningen!!!

lotta2
0

Grattis till ugnen!! Hoppas det blir många lyckade bränningar!!

cherie
0

Ja vad kul,,det är riktigt härlig känsla att ha en egen ugn..Lycka till

LenaR
0

Det är en härlig känsla att bränna in en splitter ny ugn… Njut så länge du kan Jessika! Vår ugn var ny 2001, och den skulle jag egentligen fota och visa om jag inte skämdes så över hur den ser ut :)

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jessika
0

Tack för era kommentarer!

Lr, trevligt att ha dig tillbaka, jag började fundera vart du hade tagit vägen? 

Nu har jag skröjbränt första ugnen och ska sätta första glasyren imorgon. Ska bli så spännande, jag har inte bestämt mig om jag ska glasera allt och köra en ugn eller om jag ska prova med några saker först… Har aldrig använt glasyren (eller ugnen för den delen) förut så det kan ju vara lite säkrare att inte bränna en hel ugn ifall det inte blir bra 
                                         Fundersam

avalon
0

Gör bara några grejer först tycker jag. Det är alltid svårt att veta med en ny glasyr, hur tjockt den skall ligga, hur mycket den rinner m.m. Och det är inte kul att få en hel ugn med misslyckade grejer. Jag brukar först göra små provbitar, sen testar jag glasyren på en skål eller nåt som jag jag inte är så nöjd med.

zzaga
0

Grattis till ugnen Jessika!

Hur går det för dig?

Hanna--
0
Ulla
0

Grattis! Du måste visa något från din första bränning när den är gjord.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Jessika
0

jag väntar och väntar på att ugnen ska komma ner i temperatur nån gång :) men snaaaart ska jag kanske kunna visa något prov ur bränningen!