Keramik iFokus

Keramik

Etiketterböckertidskrifter
Läst 2068 ggr
kinnekulle
0

keramiktidningar

är lite nyfiken på vad ni har för hantverkstidningar, typ ceramik montly mm och vad era kommentarer im dem är, jag är lite sugen på att prova någon, så jag är tacksam för bra tips!

helenahenstedt
0

Jag har bara svenskt konsthantverk, tycker väl inte att den är så bra, men vill gärna att det ska finnas en svensk konsthantverkstidning så därför har jag kvar den.

Via skolor jag gått har jag läst och gillat: norska Kunsthåntverk, Ceramic Rewiue och Crafts. Och en från Australien som jag glömt vad den heter. Nån som gått i Grebbestad kanske minns, för det var där vi hade den.

Dollarn har ju varit ganska låg ett tag, så själv har jag funderat på att skaffa nån amerikansk, men av dem jag läst så tycker jag inte de varit så bra.

Har på Seeman i Stockholm köpt lösnummer av en tysk, Keramiek; som har all text på engelska. Den gillade jag.

Fredholm
0

De Australienska heter "Ceramics Art and Peception" och "Ceramics TECHNICAL" och det är de allra bästa tätt följda av Ceramics Review"  den engelska tycker jag. Jo det gick bra hemåt….

[rolnor]
0

Jag har "Ceramics Monthly" Glassig och tjusig, MEN en väääldig massa reklam…

Njuter dock av all högklassig keramik, allt är inte min kopp te, är ibland lite för mycket "popkonst" men det är ju roligt, även om jag föredrar lite mer klassisk keramik (om det nu finn snågon sådan??)