Keramik iFokus

Keramik

Etiketterförsäljningmarknadsföring
Läst 2092 ggr
Heart
0

Kooperativ?

Är det en bra form av företagande? Ni som ingår i ett kooperativ, kan ni delge era erfarenheter? Fördelar, nackdelar.

Sagakeramik
0

Fördelear:

Man får kompisar, skapar sig ett nätverk, träffar mer människor än man gjort om man bara satt hemma. Tjänar förhoppningsvis några fler slantar.

Nackdelar:

Man får jobba mycket (i alla fall jag).

pluppan
0

nu vet jag inte om du menar kooperativ som i verkstad eller med butik ( finns även de med båda)

jag har varit med och startat upp kooperativ med butik som nyligen fyllde 1 år. visst tar det en del tid, några möten per år, uppgifter som ska skötas i varje förening och även bemanning av butiken. tycker dock att det varit roligt och det är viktigt att stadgarna är bra samt att man trivs ganska bra med varandra. vi inspirerar varandra och man kan turas om att dra och uppgifter blir delade vilket kan vara skönt.

sedan är det nog upp till vad man är för en person man måste vara beredd att kompromissa.

Heart
0

Det är min dröm att få starta kooperativ tillsammans med andra keramiker. D.v.s. dela butik. Självklart så måste allt funka med stadgar och en gemensam samsyn. Det här med kompromissande är viktigt, det är liksom grunden för samförstånd.

pluppan
0

behöver du hjälp att komma igång kan du gärna kontakta mig så kan jag visa hur vi gjorde.  lycka till!

susanne.k.wall
0

Den erfarenhet jag har är att det är viktigt att man har stenkoll på ekonomin, alltså kooperativets ekonomi. Det är bra om man har en eller två kassörer som hjälps åt och att alla kan ha inblick i ekonomin. Viktigt också att man har en bra revisor som man kan kontakta om det finns funderingar (gärna utan att taxametern slår på direkt dom hör ens röst).