Dreja
Hej
jag behöver finslipa mina kunskaper i att dreja stort, finns det någon som kan rekommendera en kurs eller lärare. Susann
Ska du dreja riktigt stort så måste du lära dej tekniken rätt. Ett antal riktiga grepp som får leran på fall och lyder din vilja. Svårt kanske att hitta riktigt bra drejarkurser. Kan rekomendera att besöka någon duktigdrejare och studera tekniken. Känslan får man tyvär hitta själv.

Det vore bra om du skrev var du bor, eller var du kan tänka dig at gå på kurs!

Saltglazed, efter nyår har du väl tid att hålla drejningsworkshops?
I så fall blir det väl i Säffle eller?
Lasse Östman i Vansbro, Dalarna, är oerhört duktig och har kurser - både veckokurser och över veckoslut. Har själv varit lärling hos honom under en längre tid, så jag vet att han är väldigt proffsig
!
Besök hans hemsida: http://www.stoneware.net
Förut kunde man köpa in sig på en utbildning på Formakademin i Lidköping. Tyvärr såg jag inget om det på deras hemsida nu. Kanske de slutat med det? Jag är också intresserad av dreja stort, så om du hittar något kanske vi kan åka tillsammans Susann!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#5 Kollade Lasses hemsida, var ett tag sedan jag tittade, han är verkligen en mästare, kansk den nu levande svenska keramikern med bäst formkänsla, en enorm precision i varenda detalj, mycket inspirerande…
#7 Kan bara hålla med!
Hittade just sommarkurs i dreja stort på Formakademin. Kanske fler här som är intresserade!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
var själv hoss lasse östman förra helgen - eftersom han bara tar en elev i taget så fokuserar han på det som du vill lära och på den nivå du är
kan rekommenderas (sen fick man god mat också) hehe

Steven Jones har sommarkurser på molkoms fhsk (tror jag) i dreja stort. I Lidköping ger de fortfarande korta kurser, ingen i dreja stort just nu. Kolla under länkar och sen utbildning.
Vill man dreja stort så kan man göra det hos oss också . Frågan är bara hur stort ,från 5,10,15,20 30 kg eller mer.
Fat på 1meter i diameter ?
1 till 2 deltagare
Går även bra vardagar.
#10 Har varit på två Steven-drejkurser i Molkom, superbra kurser som verkligen kan rekommenderas! fast inte mycket stort-drejning, så om det specifikt är stort man vill finns det nog andra bättre alternativ.