snorglasyr

Glasyr som snor…kul uttryck
. Vad som händer vet jag inte men jag skulle prova att glasera lite tunnare och se om slöjorna försvinner. Den här krukan du visar på bilden skulle jag bränna om i lite högre temperatur för att se om snoret smälter ut
. Och eftersom du köpt en färdig glasyr kan du alltid ringa till återförsäljaren och fråga, dom har säkert fler tips. En bra sak om du ringer är att du vet vad som är i engoben eller vad det är för engobe om den är färdigköpt.

Åhh…vad jag gillar kråkan på krukan. Den är så uttrycksfull! Om jag ska gissa om glasyren så tycker jag att det verkar som att det är "rinnet" (där det alltså är dubbelt med glasyr) som syns. Att det syns på svart och inte på vitt verkar då lågiskt.
Hoppas att det ordnar sig!

Tack för era svar .Jag ska bränna om och höja 10 grader till 1060..
Enligt brännkurvan hade allt gått bra,men det kanske är dags att Byta element i ugnen.
Gismo
Jag hade problem med en tansparent lergodsglasyr ett tag som blev mjölkig. Och det berodde på lokal reduktion pga Borax i glasyren. Detta fick jag veta av leverentören vid kontakt och även vad jag kunde pröva att göra. Minns dock inte vad det var, för jag bytte glasyr istället. Så mitt råd är att kolla med leverentören och Cebex är ju mkt behjälpliga med sådant.
Snor och kråkor passar bra ihop. Det va en jättefin kruka. Hade själv samma problem när jag jobbade med lergods. Jag fick byta till en blysäkerglasyr så upphörde problemet.